رونمایی از دکور صحنه سوگنامه آیه در آتش

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری شبستان از اراک، به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) دکور صحنه سوگنامه نمایشی آیه در آتش کاری از گروه هنری سقا که در ایام فاطمیه دوم به روی صحنه می رود در مجتمع آفتاب اراک رونمایی شد.

علی گودرزی زاده کارگردان این سوگنامه نمایشی در مراسم رونمایی از دکور این نمایشنامه گفت: آیه در آتش احیای مجلس اهل بیت(ع) است و ارادت هنرمندان این مجموعه نیز بسته به دسته چک های مسئولان است.

وی افزود: گریم سه بعدی که برای این نمایشنامه به کار برده شده کاری از بهرام مولایی برای اولین بار است که در استان مرکزی و حتی کشور تجربه می شود.

کارگردان آیه در آتش در خصوص نام این سوگنامه توضیح داد: اهل بیت(ع) قرآن مجسم، آیه الکبری عالم هستی حضرت زهرا(س) و روح آیات الهی اهل بیت معصومین علیه السلام هستند از این رو عنوان این سوگنامه که مبنای کلی آن آیات الهی و وحیانی و احادیث است برگرفته از این تعابیر است.

وی اظهار کرد: این نمایش قصد دارد حوادث و اتفاقات تاسف‌بار و غم‌انگیز از زمان رحلت پیامبر اکرم(ص) تا شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) از جمله ماجرای غدیر خم، مباهله، غصب خلافت حضرت علی(ع)، غصب فدک و ظلم و ستم‌هایی که توسط کفار مدینه به حضرت زهرا(س) روا داشته شده را به تصویر بکشد.

گودرزی زاده با بیان اینکه در این نمایش از المان ها و نمادها استفاده شده افزود: این داستان در عالم برزخ اتفاق می افتد و هر کدام از ارواح خبیثه ی معذبی که در این عالم وجود دارند به فراخور موقعیت هایی که برایشان رخ داده از چگونگی گرفتاری خود در عالم برزخ روایتی هایی را بیان می کنند که بر اساس آن نمایش شکل می گیرد.

سوگنامه نمایشی آیه در آتش را ۵۰نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اجرا می کنند که از این تعداد ۱۰ بازیگر اصلی، ۱۰ بازی ساز و گروه های مستند و گریم و دیگر عوامل دیگر پشت صحنه هستند؛ این نمایش به همت گروه هنری سقا و همکاری کانون فرهنگی هنری شهید اشرفی اصفهانی مسجد محمودیه اراک در ایام شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) از پانزدهم اسفند تا بیست و سوم این ماه به مدت ۲۱ روز از ساعت ۱۶ عصر در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک به روی صحنه می رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.