دکتر علی اکبر کریمی – نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

زندگی نامه دکتر علی اکبر کریمی

 دکتر علی اکبر کریمی در سال ۱۳۴۷ در شهر اراک در یک خانواده مذهبی متولد شده است . تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه ششم بهمن (۲۸ صفر) و و تحصیلات مقطع راهنمایی را در مدرسه فردوسی (صالحین) در شهر اراک به پایان رسانید و از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۲ در حوزه علمیه مهدیه و سپهداری (امام خمینی) شهر اراک به تحصیلات حوزوی پرداخت و بطور همزمان در دبیرستانهای امام علی (ع) و شهید بهشتی اراک تحصیلات متوسطه خود را نیز ادامه داد. از بدو پیروزی انقلاب اسلامی با نهادهای انقلابی از جمله بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و تشکلهای سیاسی در خط امام مانند حزب جمهوری اسلامی و اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان همکاری فعال داشت و از سال ۱۳۶۲ همگام با خیل عظیم نیروهای داوطلب مردمی بعنوان بسیجی عازم جبهه های نبرد حق بر علیه باطل گردید و تا آخرین روزهای پایانی دفاع مقدس بطور متناوب در جبهه ها حضور فعال داشت. در سال ۱۳۶۵ همزمان با حضور در مناطق عملیاتی ، با کسب رتبه اول در مجتمع آموزشی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) و کسب رتبه دو رقمی در کنکور همان سال، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته اقتصاد در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران آغاز نمود. در هنگام تحصیل در دانشگاه عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران بوده و با جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران نیز همکاری نزدیکی داشت. همچنین به لحاظ علاقمندی به امور فرهنگی و آموزشی جوانان، در طول سالهای جنگ و پس از آن با اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان استان مرکزی همکاری فعال و موثر داشت.

 


در طی سالهای ۱۳۶۷ و ۱۳۶۸ به صورت پاره وقت با بخش اقتصادی دفتر مطالعات وزارت کشور همکاری نمود و در سال ۱۳۶۹ موفق به اخذ مدرک لیسانس اقتصاد از دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران شد .

از ابتدای سال ۱۳۷۰ با توجه به سوابق انقلابی و تواناییهای علمی و تخصصی، از سوی نهاد ریاست جمهوری دعوت بکار شد و بعنوان کارشناس کمیسیون اقتصاد هیات دولت در دفتر هیات دولت مشغول بکار گردید و به استخدام رسمی نهاد ریاست جمهوری در آمد که این رابطه استخدامی تاکنون نیز ادامه دارد. در طی سالهای فعالیت در دفتر هیات دولت ، مسوولیتهای متعددی در سطح کارشناسی و مدیریتی در کمیسیونهای مختلف هیات دولت بر عهده داشت که از جمله می توان به سمتهای کارشناس مسوول و مدیر داخلی کمیسیون اقتصاد و دبیر کمیسیون اعطای نشانهای دولتی و معاون طرح و بررسی دفتر هیات دولت اشاره نمود وحضور در نهاد ریاست جمهوری بعنوان عالی ترین جایگاه سازمانی کشور تجارب ارزشمندی در نظام مدیریتی کشور برای ایشان به همراه داشت.

همزمان با اشتغال در نهاد ریاست جمهوری، موفق به ادامه تحصیلات دانشگاهی در مقطع فوق لیسانس و دکتری گردید و در سال ۱۳۷۴ موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته علوم اقتصادی  و در سال۱۳۸۲ موفق به اخذ مدرک دکتری (P.H.D ) در رشته مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی گردید.

از اواخر سال ۱۳۷۹ بدلیل علاقه به فعالیتهای اجرایی به صورت مامور به همکاری در بخش اقتصادی بنیاد مستضعفان پرداخت و مسوولیتهای متعددی را در سازمان عمران و مسکن و سازمان صنایع و معادن بنیاد مستضعفان و هیات مدیره شرکتهای تولیدی و عمرانی وابسته به بنیاد مذکور عهدار شد که نقش بارزی در شکوفا شدن استعداد ایشان در عرصه فعالیتهای اجرایی و مدیریت شرکتهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی داشت.

در اوایل سال ۱۳۸۶ از سوی تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر اراک برای اداره امور شهرداری اراک دعوت و پس از طی مراحل قانونی مربوط ، حکم انتصاب وی از سوی وزیر کشور وقت (جناب آقای پورمحمدی) صادر و از تیر ماه این سال به عنوان شهردار اراک مشغول بکار شد. همزمان با شروع بکار در شهرداری اراک با سازماندهی تیم مدیریتی جوان، متخصص، سالم، پرتلاش و دارای روحیه جهادی برای اولین بار اقدام به تدوین برنامه میان مدت پنج ساله برای شهرداری نموده و تغییر و تحول گسترده نرم افزاری و سخت افزاری در شهرداری و شهر اراک را رقم زد و در طی مدت مدت کوتاه( حدود ۲۶ ماه )تصدی سمت شهرداری اراک صدها پروژه و طرح عمرانی، فرهنگی، اجتماعی ، تفریحی، ورزشی و … را اجرا و تقدیم مردم شریف و شایسته اراک نمود که تعداد قابل توجهی از این پروژها و طرحها جزو فعالیتهای ماندگار در شهر اراک محسوب می شوند.

در پی ظهور و بروز ظرفیتهای مدیریتی دکتر کریمی در شهرداری اراک کسانی که مدیریت سالم ، توانمند و بومی ایشان و تیم همراهشان را بر نمی تافتند با تحریک و تحت فشار قرار دادن اعضای شورای اسلامی شهر اراک در اواخر اسفند ۱۳۸۷ با شرایطی غیر قانونی اقدام به استیضاح ایشان نمودند که با پیگیریهای انجام شده و رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری مصوبه استیضاح شورای شهر ابطال گردید و زمینه تداوم فعالیت ایشان در سمت شهردار در سال ۱۳۸۸ نیز تداوم یافت و با تلاشهای شبانه روزی دکتر کریمی و تیم همراه ایشان پروژه های عمرانی بزرگ و ماندگاری چون تقاطع غیر همسطح میدان جهاد، بلوار و پل شهید بختیاری، خیابان شهید شیرودی و ….. در نیمه اول این سال به ثمر نشست و در نهایت در تاریخ هشتم مهر ماه ۱۳۸۸ با استیضاح مجدد وی توسط اعضای شورای شهر که از سوی مدیران ارشد غیر بومی استان حمایت و هدایت می شد پرونده خدمات صادقانه و ماندگار دکتر علی اکبر کریمی در شهرداری اراک بسته شد و فرصت تکمیل دهها طرح و برنامه علمی که برای توسعه و عمران شهر اراک تدوین شده بود و می توانست باعث تغییر چهره و ایجاد تحول جدی در این شهر شود، از ایشان و مردم قدرشناس اراک سلب شد.

با توجه به سوابق درخشان و توانمندیهای دکتر کریمی، ایشان از دیماه ۱۳۸۸ با حکم وزیر کشور وقت بعنوان معاون برنامه ریزی استانداری زنجان منصوب و در این استان مشغول به خدمت شد و در مردادماه سال ۱۳۹۰ نیز با توجه به شایستگی ها و تجارب ایشان در زمینه فعالیتهای عمرانی، سمت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان به نامبرده سپرده شد که تصدی این سمت تا دیماه ۱۳۹۲ ادامه داشت و خاطرات خوشی از قابلیت ها و ظرفیتهای مدیریتی ایشان برای مردم استان زنجان به یادگار ماند.

از دیماه ۱۳۹۲ تاکنون نیز دکتر کریمی سمت مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب که شرکت سهامی عام و بورسی بوده و در استانهای شمالغرب کشور شامل استانهای آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل فعالیت می نماید را بر عهده دارد.

 

سوابق تحصیلی و آموزشی:
–    اتمام تحصیلات مقطع ابتدایی ، راهنمایی و دبیرستان در مدارس اراک
–    اخذ مدرک لیسانس در رشته اقتصاد (گرایش بازرگانی) از دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹
–    اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته علوم اقتصادی از دانشگاه آزاد اسلامی اراک ۱۳۷۴
–    اخذ مدرک دکتری (PHD) در رشته مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی در سال۱۳۸۲
–    تدریس پاره وقت دروس اقتصادی و مدیریتی در دانشگاههای مختلف در تهران، اراک و زنجان از سال ۱۳۷۹

سوابق شغلی و اجرایی :
– همکاری پاره وقت با دفتر مطالعات وزارت کشور در سالهای ۱۳۶۷ و  ۱۳۶۸
–  شروع بکار در نهاد ریاست جمهوری (دفتر هیات دولت) در سال ۱۳۷۰
– کارشناس مسئول و مدیر داخلی کمیسیون اقتصاد هیات دولت و همکاری در سایر کمیسیون های هیات دولت از سال ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۶
– مشاور اقتصادی مدیرعامل موسسه قرض الحسنه بسیجیان کشور (بانک مهر اقتصاد کنونی) در سالهای ۱۳۷۷ و ۱۳۷۸
– دبیر کمیسیون اعطای نشانهای دولتی در نهاد ریاست جمهوری در سال ۱۳۷۸
– معاون دبیر هیات دولت در نهاد ریاست جمهوری در سالهای ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹
– مدیر امور مجامع و دبیر هیات مدیره سازمان عمران و مسکن بنیاد مستضعفان طی سالهای ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶
– دبیر هیات مدیره سازمان صنایع و معادن بنیاد مستضعفان طی سالهای ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۴
– عضو هیات مدیره شرکتهای تولیدی و عمرانی وابسته به بنیاد مستضعفان
– شهردار اراک از تیر ماه ۱۳۸۶ تا مهرماه ۱۳۸۸
– عضو کارگروه های تخصصی منتخب شهرداران کلان شهرها و مراکز استانها در وزارت کشور
– عضو هیات مدیره شرکت نمایشگاههای استان مرکزی در سالهای ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸
– معاون برنامه ریزی استانداری زنجان از بهمن ماه ۱۳۸۸ تا تیر ماه ۱۳۹۰
– معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان از تیرماه ۱۳۹۰ تا دیماه ۱۳۹۲
– رییس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداریهای استان زنجان
– رییس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان
– عضو هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب استان
– رییس هیات مدیره شرکت توسعه صادرات زنجان
– عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان آذربایجان شرقی

– مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب از دیماه ۱۳۹۲ تا کنون

افتخارات کسب شده :
– انتخاب بعنوان مدیر نمونه کشور در سال ۱۳۷۶ و دریافت لوح تقدیر از رییس جمهور وقت
– انتخاب به عنوان شهردار نمونه و برتر در سطح استان مرکزی و کشور در مناسبتهای متعدد
– انتخاب به عنوان مدیر نمونه در استان زنجان و در یافت لوح های تقدیر متعدد از وزرا ، معاونین رییس جمهور و سایر مقامات کشوری در طی دوره فعالیت در استان زنجان

-انتخاب به عنوان شرکت انبوه ساز برتر کشور در سال ۱۳۹۴

پایگاه اطلاع رسانی دکتر علی اکبر کریمی

نماهنگ فردای روشن – دکتر علی اکبر کریمی

دکتر علی اکبر کریمی (شهردار خوشنام اراک)کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اراک ، خنداب و کمیجان

ویدئو های تبلیغاتی:

حضور دکترعلی اکبر کریمی در انتخابات مجلس دهم

نماهنگ فردای روشن – دکتر علی اکبر کریمی

فیلم کامل تبلیغاتی دکتر علی اکبر کریمی

مطالب مرتبط :

ناگفته های رییس اسبق شورای شهر اراک از حضور دکتر کریمی در شهرداری

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.