به مناسبت ایام فاطمیه نمایشنامه آیه در آتش به روی صحنه می رود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، علی گودرزی زاده کارگردان سوگنامه نمایشی آیه در آتش به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این نمایش قصد دارد حوادث و اتفاقات تاسف‌بار و غم‌انگیز از زمان رحلت پیامبر اکرم(ص) تا شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه(س) از جمله ماجرای غدیر خم، مباهله، غصب خلافت حضرت علی(ع)، غصب فدک و ظلم و ستم‌هایی که توسط کفار مدینه به حضرت زهرا(س) روا داشته شده را به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه در این نمایش از المان ها و نمادها استفاده شده افزود: این داستان در عالم برزخ اتفاق می افتد و هر کدام از ارواح خبیثه ی معذبی که در این عالم وجود دارند به فراخور موقعیت هایی که برایشان رخ داده از چگونگی گرفتاری خود در عالم برزخ روایتی هایی را بیان می کنند که بر اساس آن نمایش شکل می گیرد.

کارگردان سوگنامه های «بانوی بی نشان»، «تااشکستان» و «راوی سه ساله» بیان کرد: با اجرای مستنداتی که در دل نمایش آیه در آتش وجود دارد امید است این نمایش بتواند ساخته های ذهنی عزاداران را از روضه هایی که تاکنون شنیدند را متصور شود.

گودرزی زاده با بیان اینکه چندین گروه به طور همزمان کار را هدایت می کنند، تصریح کرد: سوگنامه نمایشی آیه در آتش را ۵۰نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم  اجرا می کنند  که از این تعداد ۱۰ بازیگر اصلی، ۱۰ بازی ساز و گروه های مستند و گریم و دیگر عوامل دیگر پشت صحنه هستند.

این نمایش به همت گروه هنری سقا و همکاری کانون فرهنگی هنری شهید اشرفی اصفهانی مسجد محمودیه اراک در ایام شهادت بزرگ بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) از سوم اسفند تا بیست و سوم این ماه به مدت ۲۱ روز از ساعت ۱۶ عصر در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک به روی صحنه می رود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.