عضویت نیم بها درکتابخانه‌های عمومی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، امین کمالوندی عصر دیروز در جمع خبرنگاران بااشاره به برنامه اداره کل کتابخانه های استان مرکزی به مناسبت دهه فجر اظهار داشت: به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در راستای ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی، از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۹۴، عضویت متقاضیان ثبت نام در کتابخانه های عمومی استان مرکزی به صورت نیم بها است.

وی افزود: خدمت به درک آگاهی جامعه در عرصه کتاب و کتابخوانی، خدمتی ارزشمند و گرانمایه است که در همین راستا و با هدف اشاعه فرهنگ مطالعه مفید، عضویت درکتابخانه های عمومی تحت پوشش این اداره کل در دهه فجر نیم بها انجام می‌گیرد.

کمالوندی تصریح کرد: ثبت نام رایگان و نیم بها از افراد برای عضویت درکتابخانه‌های عمومی باید نهادینه شود و با افزایش شمار اعضای کتابخانه‌ها و فراهم نمودن تسهیلات برای شهروندان، می‌توان در جهت ارتقاء سطح آگاهی های افراد جامعه گام برداشت.

وی اضافه کرد: به مناسبت سی و هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جرایم دیرکرد کلیه اعضاء کتابخانه‌‌های عمومی که نسبت به بازگرداندن منابع کتابخانه تا پایان دهه فجر اقدام نمایند، مورد بخشودگی قرار ‌می ‌گیرد.

مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان مرکزی با تاکید بر اهمیت افزایش سرانه مطالعه در جامعه به ویژه در بین جوانان گفت: فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از ارزش بسیار بالایی در جوامع مختلف برخوردار است و همه می‌کوشند تا سرانه مطالعه را در جامعه خود افزایش دهند.

وی افزود: سرانه مطالعه در کشورها به رشد فرهنگی آن ها و به طور گسترده تر به توسعه انسانی در هر کشور مربوط می شود. به این معنا که هر چه سرانه مطالعه بالاتر باشد، آن کشور از رشد فرهنگی بالایی برخوردار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.