استفاده از بازی‌های رایانه‌ای ایرانی در جام خلیج فارس

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی،«مهدی حقیقی» در مراسم  تقدیر برگزیدگان استان مرکزی دومین دوره مسابقات ملی بازی های رایانه ای جام خلیج فارس با بیان اینکه باید از کوچکترین فرصت ها بیشترین بهره ها را ببریم، اظهار کرد: خوشحالم که این مقام ها کسب شده و امیدوارم این موفقیت ها تکرار شود و درسال های آینده به آن تنوع ببخشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ارتباط خوبی بین این اداره کل و بخش دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برقرار است، افزود: از این ارتباط می شود کمک گرفت تا موفقیت ها را افزایش دهیم.
وی با اشاره به روند رو به رشد استفاده از کتاب های صوتی، الکترونیک و… برای مطالعه، اذعان کرد: تکنولوزی نوین باعث شده تا بتوانیم از زمان های کوتاه بهره بیشتری ببریم.
این مسوول اضافه کرد: باید روی این تفکر کار شود که بازیکنان در بازی های رایانه ای نیز هنرمند هستند، چرا که در حین کار و بازی باید یک سری اصول ریاضی و حرکتی را با دقت رعایت کنند؛ همانند هنرمندان در لحظات اجرای فعالیت هنری.
حقیقی هدف از برگزاری این مسابقات را حضور بازی‎های ایرانی و خارجی با موضوع خلیج فارس عنوان کرد و گفت: این بازی‎ها باعث ایجاد زمینه سالم برای افراد علاقه مند و رویج بازی‌های داخلی و تشویق بازی‌سازان داخلی به تولید محصولات بومی می‎شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی رقابت با محصولات خارجی به لحاظ کیفیت و توانمندی، بازارسازی برای بازیهای ایرانی، ساماندهی گیم و مراکز بازی‌ها در کشور و سوق دادن جوانان به سمت استفاده از بازی‌های ایرانی را از جمله اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.
دومین دوره مسابقات بازی های رایانه ای جام خلیج فارس از۴ لغایت ٩ آذر ٩۴ باحضور بیش از ۴۵٠ بازیکن برگزیده از کل کشور در تهران برگزار شد.
در پایان این مسابقات و با معرفی نفرات برتر، ٢ نفر از برگزیدگان کشوری حسام دادگر (نفر پنجم) با اهدای لوح تقدیر و جایزه ۵ میلیون و پانصد هزار ریالی و پیام دولت آبادی (نفر پنجم) با اهدای لوح تقدیر و جایزه ٣میلیون و پانصد هزار ریالی دومین دوره مسابقات ملی بازی های رایانه ای جام خلیج فارس در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تقدیر و جوایزشان به آنان اهدا شد.
گفتنی است؛ این جام تنها مسابقات بازی‌های رایانه‌ای است که در ایران به صورت سراسری برگزار می‌شود و متولیان برگزاری این جام، شبکه ملی فرهنگ، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هستند.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.