برگزاری کرسی های آزاداندیشی انتخاباتی در دانشگاه های استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی – دومین جلسه شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های استان مرکزی به ریاست معاون فرهنگی دانشگاه اراک برگزار شد.

فدایی دبیر این شورا در خصوص این جلسه به ایسنا گفت: دکتر حاجی بابایی مدیر اتاق فکر دانشگاه‌های استان به عنوان مهمان در این جلسه شرکت کرد.

وی دستور کار این جلسه را هماهنگی و همفکری در خصوص مسایل مربوط به انتخابات پیش رو عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه طی ماه‌های پیش رو تنور انتخابات در استان داغ می‌شود و همگی موظف به رونق دادن عرصه انتخابات هستیم، در راستای هماهنگی بیشتر و ایجاد انگیزه برای حضور یکپارچه مردم در انتخابات در این جلسه بر نقش آفرینی اجتماعی دانشگاه ها تاکید شد.

وی با اشاره به طرح “گفتگوی عقلانی مقدمه همدلی و همزبانی” که در همین راستا با تولیت اتاق فکر استان تدوین شده است، افزود: در راستای اجرای این طرح برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت انتخابات در دانشگاه‌ها مورد تاکید قرار گرفت.

فدایی هماهنگی در راستای مسئله‌محور شدن حضور کاندیداهای انتخابات در دانشگاه‌ها را یکی از تاکیدات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و افزود: این طرح دارای مراحلی است و مسئله شناسی یکی از این مراحل است که توسط اتاق فکر استان انجام شده و سند آن نیز تدوین شده است.

وی با بیان اینکه نقش روشنگرانه دانشگاه ها در موضوع انتخابات از تاکیدات حاضرین در این نشست بود، افزود: قرار نیست دانشگاه ها از فرد خاصی حمایت کرده یا جناح خاصی را مطرح کنند، وظیفه دانشگاه روشنگری و آگاه‌سازی است.

وی اظهار کرد: همچنین در این نشست مقرر شد که دانشگاه ها نسبت به معرفی نخبگانی که توان علمی شرکت در بحث های تخصصی کرسی های آزاداندیشی را دارا هستند، اقدام کنند تا نشست‌های یاد شده به صورت موضوع محور برگزار شده و گفت‌وگو در این نشست‌ها علمی و آکادمیک باشد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی برای برگزاری مناظره های دانشجویی در کنار کرسی های آزاداندیشی یاد شده که توسط دکتر نظامدوست رییس جهاد دانشگاهی استان در این نشست عنوان شد، افزود: معاونت فرهنگی این نهاد به جهت برگزاری مسابقات ملی مناظره، از توانمندی و دانش برگزاری مناظره هایی با محوریت انتخابات برخوردار است.

براساس این گزارش، در این جلسه مقرر شد که دانشگاه‌های استان امکانات تخصصی و پیشنهادات خود را برای اجرای طرح “گفتگوی عقلانی مقدمه همدلی و همزبانی” در جلسه آینده شورا اعلام کنند تا هماهنگی لازم جهت برگزاری جلسات به صورت هماهنگ انجام شود.

همچنین مقرر شد دانشگاه‌های استان با قوت بیشتری به سمت برگزاری کرسی های آزاداندیشی در خصوص انتخابات حرکت کرده و برگزاری این کرسی‌ها تا پایان سال جاری در دستور کار دانشگاه‌ها جای داشته باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.