ابلاغ حکم اعضای شورای علمی نخبگان استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، رئیس دانشگاه بنیاد نخبگان استان مرکزی در این نشست گفت: نخبگان جایگاه ارزنده ای در جامعه دارند و لازم است از این ظرفیت نهایت بهره وری صورت گیرد.
دکتر محسن نجفی افزود: وظیفه بنیاد نخبگان شناسایی، هدایت، حمایت و پرورش نخبگان است و همه دستگاه های اجرایی باید از این ظرفیت عظیم ملی، در مدیریت و اجرای برنامه ها استفاده کنند.
وی اظهار کرد: ایران از هزاره های قبل، در زمینه نخبه پروری سابقه طولانی دارد و افراد سرآمدی در حوزه علوم مختلف داشته است که امروز به عنوان یک ظرفیت و سرمایه علمی و انسانی مطرح هستند.
وی، ضمن تبیین اهداف سازمانی بنیاد به هدف های تشکیل این شورا را یاد آور شد و بر نقش آن درسیاست گذاری های و تدوین برنامه های کلان ملی با نگاه بومی سازی شده تاکید کرد.
دکتر نجفی در ادامه، این شورا را ترسیم کننده نقشه راه برای بنیاد و استان و بازوی توانای نخبگان عنوان کرد.
در این نشست احکام هشت عضو به آنان ابلاغ شد.
بنیاد ملی نخبگان سازمانی ایرانی است که به شناسایی، جذب و پشتیبانی مادی و معنوی از نخبگان می پردازد. اساسنامه این سازمان در۵۶۲ جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دهم خردادماه ۱۳۸۴ تصویب شد. هیات امنای بنیاد در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۵ اولین جلسه خود را تشکیل داد. رئیس این بنیاد، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.