آغاز کارگاه آموزشی طرح تقویت و توسعه برنامه‌های هنر درمانی در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در مراسم آغاز به کار کارگاه آموزشی طرح تقویت و توسعه برنامه‌های هنر درمانی اظهار داشت: به منظور توسعه و تقویت برنامه‌های هنر درمانی و ایجاد فرایندی پویا و هدف‌گرا در راستای ارتقاء سطح عملکردی گروه هدف و توانمندسازی این عزیزان برای نخستین بار در کشور دوره آموزشی تقویت و توسعه برنامه‌های هنر درمانی در این مرکز برگزار شده است.

بهروز رفیعی افزود: ابزارهای مختلف هنری و ارتباط آن با عواطف انسانی، هنر و بهداشت روانی، زبان نمادین هنر و ارتباط آن با تصویر ذهنی (خود پنداره)، هنر و رشد ارتباطات بین فردی، فرایند فعالیت خلاق گروه و رشد ارتباطات میان فردی و فرایند فعالیت خلاق هنری و توان‌بخشی فردی و اجتماعی و روش‌های خلاق در تولید اثر هنری از عناوین دوره آموزشی بود.

کارشناس توان‌بخشی بهزیستی استان مرکزی نیز گفت: در این دوره آموزشی مربیان با مباحث پایه و تئوریک آموزش هنر تجسمی برای توان‌جویان ذهنی آشنا شده و ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون تجربیات خود در این زمینه از طریق دیدن فیلم‌ها و مستندات به نمایش درآمده با شیوه عملی کار آشنا خواهند شد.

طاهره صفایی با اشاره به فرم آزمون شناخت توانایی ترسیمی افزود: این فرم به مربیان کمک خواهد کرد که بتوانند توان‌جویان خود را از نظر سطح توانایی ترسیمی برای تولید آثار هنری سطح‌بندی کرده و شیوه کار و روش‌های هنری مناسب هر توان جو را با توجه به توانایی او انتخاب و به اجرا درآورند.

در این دوره تصاویر و فیلم‌هایی از کار عملی نقاشی توان‌جویان مبتلا به طیف اتیسم، سندرم داون، کم توانی ذهنی و توان جویانی با مشکل شنوایی و کلامی به نمایش درآمد و توضیحاتی پیرامون تجربه عملی تأثیر هنر تجسمی بر اصلاح رفتار، آرام‌سازی و تولید خودباوری در آنان برای حاضران ارائه شد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.