حضور عناصر انقلابی در حماسه ۹ دی فتنه‌گران را ناامید کرد

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حماسه ۹ دی نشان دهنده اهمیت نقش بصیرت در تداوم راه انقلاب و نظام اسلامی بوده و این درحالی است که تاریخ اسلام به خوبی این ارزش‌ها را برای هر مومن مسلمانی نشان داده است.

این یک وظیفه همگانی است که هر سال فتنه ۸۸ کالبد شکافی و حرکت خدایی و با بصیرت ۹ دی ماه مردم زنده نگه داشته شود تا از بروز فتنه های بزرگتر جلوگیری شود چراکه ۹ دی تبلور بصیرت سیاسی ملت ایران و حادثه مهمی است که باید آن را به یک تجربه که توانمندی نظام را در مقابل چالش‌های بیرونی افزایش می دهد تبدیل کنیم.

در این راستا، دفتر استانی خبرگزاری تسنیم در استان مرکزی برای بازخوانی و تبیین فتنه ۸۸ و عوامل شکل‌گیری آن، ضرورت بصیرت و بصیرت‌افزایی اقدام به برگزاری میزگرد تخصصی “بصیرت و فتنه‌ها” را باحضور شخصیت های مختلف استان برگزار نمود.‏

در این نشست که باحضور جمعی از کارشناسان سیاسی، فرهنگی، دانشگاهی و دینی صبح فردا چهارشنبه ۹دیماه از ساعت ۱۰صبح در دفتر خبرگزاری تسنیم استان مرکزی برگزار می شود، ابعاد مختلف فتنه انگیزی در ۸۸، علل و عوامل شکل‌گیری فتنه، اهمیت بصیرت و بصیرت‌افزایی در مسیر حرکت انقلابی از سوی مهمانان میزگرد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مشروح گفت‌و‌گوی خبرنگاران تسنیم با “مصطفی مشایخی” مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و از فرماندهان و رزمندگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس در زیر می‌آید:

: تعریف شما از فتنه و پیدایش فتنه ها چیست؟

مشایخی: اگر قرآن را بررسی کنیم درمی‌یابیم که در قرآن دو نظام اصلی وجود دارد و همیشه تمام مسائل حول این دو محور چرخیده‌اند، نظام‌هایی که آفرینش هستی و تمام برنامه‌ریزی‌های جهان با یک نظام واحد انجام می‌شود.

از مجموعه این نظام‌ها که به نظام‌های دوقطبی معروف هستند می‌توان به قطب رحمانی و شیطانی، قطب حق و باطل، قطب نور و ظلمت، قطب استضعاف و استکبار، قطب مومنین، مستضعفین و مسلمین با کفار، مشرکین و منافقین و قطب شایعه پراکنان اشاره کرد.

جریان تقابل دو قطب همواره در طول تاریخ بوده است همچنین فتنه هم با این تقابل از بدو تاریخ بر زندگی انسان‌ها اثر داشته است خداوند ابزار شناختن این دو قطب را در وجود انسان قرار داده است و بیشتر به گونه‌ای نظام خلقت را آفریده است که انسام‌ها به سمت قطب رحمانی سوق پیدا کنند، نبرد بین حق و باطل یک دیدگاه همیشگی از دیدگاه قرآن است.

همیشه جریان باطل و شیطان در لباس حق ظاهر می‌شدند اینجا است که ما اسم آن را فتنه می‌زاریم یعنی وقتی که این دو جریان در مقابل هم قرارمی‌گیرند و متاسفانه لباس حق را باطل به تن می‌کند زمانی که فضا غبارآلود می‌شود، زمانی که تشخیص حق از باطل سخت می‌شود به این فضاها فضای فتنه می‌گوییم.

در طول تاریخ در زمان پیامبر، پیامبران دروغین جلوی پیامبر ایستادگی کردند و تشخیص حقیقت برای مردم سخت بود، پیامبرانی که ادعای نبوت می‌کنند در حالی که پیامبر هم قرآن و معجزات خود را دارد خیلی از افراد حتی با این دلایل نتوانستند پیامبر واقعی را تشخیص دهند و به زیر چتر این پیامبران دروغین می‌روند.

در زمان امام علی(ع) ۳ جریان در برابر امام قرار گرفتند هر ۳ جریان به نام حق جلو آمدند ناکثین، مارقین و قاسطین اینها جریاناتی بودند که به نام حق جلو آمدند.

زمانی که در جنگ صفین قاسطین قرآن را بر سر نیزه می‌کنند افراد دچار شبه و تردید می‌شوند و فتنه یا همان عملیات روانی اتفاق میفتد.

: تشکیل این فتنه‌ها در طول انقلاب اسلامی ایران را چگونه تبیین می‌کنید؟

مشایخی: این جریان همانطور استمرار پیدا می‌کند تا به انقلاب اسلامی و فتنه سال ۸۸ می‌رسد، این موضوع یک جریان عادی بود یکیری اعتراض به بعضی از صتدوق‌های رای داشتند و روش اعتراض به این موضوع هم مشخص بود ولی کم کم فضا پیچیده شد و جریان‌های مختلف به میدان آمدند.

۳۳سفارت خارجه، سازمان‌های جاسوسی، رسانه‌های بیگانه، بهاییت و وهابیت، سلطنت طلب‌ها و منافقین مسلح آنها از خیلی قبل‌تر از انتخابات در اتاق‌های فکر آمریکا برای برانداختن این نظام نقشه کشیده بودند این‌ها عوامل بیرونی فتنه هستند.

عوامل درونی هم شامل افراد کم بصیرت می‌شوند که وارد میدان شدند، هرکسی که از نظام ضربه خورده بود وارد میدان شدند و در این موقعیت نظام با این افراد دو بحث داشت یکی با کاندیدای مورد نظر بود که با این درگیری ها باید برائت بجویند و مرز خود را با این طیف جداکنند که اتفاق نیفتاد و دیگری این بود که با اینکه ۸ ماه  توقف در فعالیت‌های کشور ایجاد کردند ولی با این وجود از مردم عذرخواهی کنند که این مهم هم حاصل نشد.

البته فتنه پایان نیافته و به طور حتم تا زمانی که انقلاب اسلامی با قدرت در حال حرکت است، همانگونه که فتنه‌ها از قبل وجود داشته، ادامه دارد.

استکبار با عوامل مختلفی برای پیشرفت انقلاب مانع‌تراشی می‌کند اما خوشبختانه به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید، بنابراین توسعه انقلاب اسلامی در داخل، منطقه و جوامع بشری از اهداف بزرگ امام(ره) بود که امروزاین موارد اجرا شده است و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با قدرت در حال پیشرفت است.

: فکر می کنید چه عواملی سبب برچیده شدن این فتنه شد و نقش بصیرت مردم بصیر در ۹دی چه بود؟

مشایخی: آن چیزی که فتنه را جمع کرد دو مسئله بود یک حضور آگاهانه و به موقع مردم بصیر و هوشیار، دو رابطه امت و امامات که نمونه آن آن رابطه مردم و رهبری است که همین مورد رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران است.

همچنین می‌توان حماسه ۹ دی را با شکل گیری انقلاب، عظمت ۲۲ بهمن و عظمت تصرف لانه جاسوسی که امام(ره) از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کرده است مقایسه کرد می‌توان گفت ۹ دی سال ۸۸ انقلاب سوم برای مردم ایران بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.