انتقاد فرماندار اراک از آلایندگی شرکت ایرالکو

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حسین بختیاری در گفت‌و‌گو با‌ خبرنگار تسنیم در اراک، بااشاره به آلاینده بودن شرکت ایرالکو اظهار داشت: واحد صنعتی ایرالکو در کنار بحث توسعه واشتغال باید به سلامت جامعه نیز اهمیت دهند، البته مدیرعامل و کادر جدید این شرکت نیز خواستار این مهم هستند که باید به آنها وقت داده شود تا بتوانند اهداف خود را عملی کنند.

وی افزود: مساله انتقال کارگاه آندسازی به خیرآباد در دست بررسی است اما سرعت پیشرفت‌کار بسیار پایین است و مدیریت فعلی این موضوع و کم کاری را قبول دارند و نمی‌توانیم به آنها خرده بگیریم و در راستای مطالبات انجام شده تا زمان مقرر به آنها فرصت داده می‌شود.

فرماندار اراک خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که مورد کم توجهی قرار گرفته‌ و در جلسات به آن توجه نمی‌شود تحقیقات مستند علمی است، متاسفانه در زمینه آلودگی هوا تحقیقات علمی نداریم که بتواند آلاینده‌های موجود در هوای اراک را تفکیک کنند.

بختیاری با تاکید برتفکیک آلاینده‌های کلانشهر اراک گفت: در اراک تنها شرکت ایرالکو نیست که هوا را آلوده می‌کند بلکه ترافیک، حمل و نقل، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه هم در آلودگی هوا سهیم هستند.

وی ادامه داد: باید بتوانیم با تفکیک آلاینده‌های موجود در هوای اراک سهم هرکدام از منابع تولید آلاینده را مشخص کنیم، به ویژه در واحدهای صنعتی نباید تنها به یک کارخانه اشاره کرد بلکه واحدهای صنعتی اطراف‌شازند نیز دارای آلاینده‌هایی برای هوا هستند که این آلاینده‌ها از طرف شازند به اراک منتقل می‌شوند.

فرماندار اراک‌ تصریح کرد: زمانی می‌توانیم نظر کارشناسی در این باره اعلام کنیم که تمام مسائل موجود در حوزه آلودگی هوای اراک را مورد بررسی قرار داده باشیم و از آنها مستند تهیه کرده باشیم و آن موقع می‌توانیم بگوییم که هر یک از آلاینده‌های اراک چند درصد در آلودگی هوای این شهر سهیم هستند.

بختیاری با اشاره به فعالیت‌های زیست محیطی دانشگاه علوم پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یک جایگاه علمی می‌تواند در زمینه تفکیک‌سازی آلاینده‌ها کمک کند، البته آزمایشگاه‌های موجود با کمبود تجهیزات روبه‌رو هستند و اگر طبق دستورات وزیر بهداشت در سفری‌که به اراک داشتند، این تجهیزات خریداری شوند دیگر مشکلی نداریم چراکه هم نیروی انسانی لازم هم نیروی علمی کافی را در این زمینه داریم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.