محیط زیست فرقی بین صنایع دولتی و خصوصی قائل نیست

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حسین علی ابراهیمی کارنامی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با صنایع آلاینده این استان در صورت تمکین نکردن به قانون ، برخورد می شود.
وی اضافه کرد: هر صنعتی که آلاینده باشد و موارد قانونی را رعایت نکند برابر قانون باید پاسخگو باشد و در این خصوص تبیعضی در کار نیست.
وی در خصوص مهر و موم شدن کارخانه آسفالت شهرداری اراک نیز اظهار کرد: این کارخانه به دلیل نصب نکردن فیلتر کارآمد، چندین بار اخطار زیست محیطی دریافت کرده بود اما در این رابطه هیچ اقدام سازنده ای صورت نگرفت و با حکم و دستور قضایی تعطیل شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: عمل نکردن به تذکرات محیط زیست، بی توجهی به دستگاه نظارتی و حاکمیتی است و این امر به هیچ عنوان پسندیده نیست.
ابراهیمی کارنامی اظهار کرد: محیط زیست به هیچ عنوان مخالف اشتغال و تولید نیست اما با هر نوع آلایندگی که سلامت مردم را به خطر اندازد مقابله می کند، زیرا این مهم مطالبه مردمی است.
وی گفت: در صورتی که هر کدام از صنایع آلاینده همکاری لازم را با محیط زیست داشته باشند دچار مشکل و تعطیلی نمی شوند و می توانند فعالیت خود را بدون ضربه زدن به سلامت مردم ادامه دهند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز عصر دوشنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی این کلانشهر با انتقاد از تعطیلی کارخانه آسفالت شهرداری اراک از سوی محیط زیست استان مرکزی گفت: شورای شهر خود مدافع برخورد با آلاینده های زیست محیطی و ارتقاء کیفیت هوا در کلانشهر اراک است.
اسماعیل تاج آباد افزود: جای سئوال دارد که کارخانه آلومینیوم سازی با این همه آلاینده های زیست محیطی خطرناک چرا تعطیل نمی شود و یا ۱۰ کارخانه دیگر آسفالت سازی در اراک وجود دارد که از این تعداد دو کارخانه به دلیل مشکلاتی فنی فعالیت ندارند و بقیه نیز از سیستم های قدیمی و آلاینده برخوردارند، اما تعطیل نشده اند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما، شهر نیاز به اصلاح وبرخی لکه گیری ها دارد و انتظار می رفت محیط زیست یک فرصت یک ماهه برای رفع نواقص زیست محیطی به کارخانه آسفالت شهرداری می داد.
بیش از دو هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مرکزی وجود دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.