طلب ۸۰۰ میلیارد ریالی دانشگاه علوم پزشکی اراک از بیمه ها

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، دکتر حسن طاهراحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالبات حوزه درمان از بیمه های استان حدود ۹ ماه تاخیر دارد که این امر موجب شده گردش مالی برای تامین مایحتاج پزشکی و پرداخت به موقع مزایای کارکنان با مشکل رو به رو شود.
وی گفت: درحال حاضر این دانشگاه حدود ۸۵۰ میلیارد ریال نیز بدهی دارد که ۲۰۰ میلیارد ریال آن در بخش تامین دارو و تجهیزات، ۳۵۰ میلیارد ریال در حوزه معوقات کارکنان و بقیه در بخش های سنواتی و خدمات است که می طلبد در سایه همکاری بیمه ها روند پرداخت این بدهی ها تسریع شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: این دانشگاه در بدو فعالیت دولت تدبیر و امید میراث دار بدهی یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی از دولت قبل بود که با مساعدت وزارتخانه و همراهی مقامات ارشد استانی بخش اعظم آن پرداخت شد.
دکتر طاهراحمدی اظهار کرد: از هشت هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی شاغل در حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی، دو هزار و ۵۰۰ نفر که همگی در مشاغل کلیدی و تخصصی فعالیت دارند، در سالهای قبل خارج از ضوابط به کار گرفته شده اند و مشمول بند و قانون نمی شوند و پرداخت حقوق و مزایای آنان ماهانه ۴۰ میلیارد ریال است که این مساله با وجود طلب های انباشته فشار زیادی را بر مدیریت بهداشت و درمان استان وارد می کند.
هم اکنون ۲۰ بیمارستان شامل ۱۶ بیمارستان دولتی ، سه بیمارستان زیرنظر مدیریت درمان تامین اجتماعی و یک بیمارستان خصوصی در استان مرکزی فعالیت دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.