آغاز طرح آگاه سازی و کمپین مشاوره ژنتیک در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، معاون امور پیشگری اداره کل بهزیستی استان مرکزی به خبرنگار ایرنا گفت:این کمپین در مدارس منتخب دوره متوسطه اراک تا ششم آذر ماه سال جاری اجرا می شود.
دکتر کیانوش امینی افزود: جامعه هدف در این کمپین یک هزارو ۵۰۰ دانش آموز دختر است و با همکاری اداره و پرورش در شهر اراک به صورت نمونه ، به مرحله اجرا در می آید.
وی اظهار کرد: کارشناسان ژنتیک با حضور در مدارس، دانش آموزان و خانواده ها را با موضوع و ساختار ژنتیک آشنا و سپس با توزیع پرسشنامه سطح بیماریها را شناسایی و به متخصصان و مراکز مشاوره اراک برای درمان معرفی می کنند.
وی بیان کرد: در سطح شهر اراک دو مرکز ژنتیک به صورت رایگان به مراجعانی که از سوی کمپین به آنها معرفی شوند خدمات درمانی و مشاوره رایگان ارایه می کنند.
معاون امور پیشگری اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: در این کمپین آموزش چهار موضوع شامل پیشگیری از معلولیت ها با عنوان های مشاوره ژنتیک، دانستنی های دوران بارداری، پیشگیری از مشکلات عضلانی و اسکلتی و پیشگیری از عقب ماندگی ذهنی به دانش آموزان آموزش داده می شود.
وی افزود: همچنین همزمان، طرح مشاوره ژنتیک زوج های جوان از ۱۵ تا ۲۵ ساله از سوی کمپین ژنتیک به منظور اجرای طرح فوق در شهرستان اراک آغاز شده است.
وی توضیح داد: اطلاع رسانی در سطح شهر، برگزاری همایش کمپین ژنتیک، مسابقه ورزشی در میدان کوهنورد، استقرار سه پایگاه اطلاع رسانی مشاوره ژنتیک در سطح شهردر خیابان شهید بهشتی، میدان شهدا و میدان سرداران با برگزاری مسابقه کتبی به صورت روزانه و اهدای جوایز به قید قرعه، آماده سازی پایگاههای سیا، نصب بنر و پخش بروشورهای مشاوره ژنتیک ازبرنامه های کمپین ژنتیک است.
وی اظهار کرد: کشف به هنگام ازدواج های پرخطر و ارایه راهکارهای مناسب، کاهش شیوع و بروز معلولیت های ناشی از ازدواج های فامیلی، افزایش دسترسی مناسب به مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج، ترغیب افراد در معرض خطر به مراجعه برای انجام مشاوره ژنتیک از اهداف مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج است.
بعد از کمپین مقابله با شیشه که در دی ماه پارسال در استان مرکزی برگزار شد این دومین کمپین است که در استان برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.