برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در دانشگاه صنعتی اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، حامد دیلمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – گفت: ‌علاوه بر برگزاری جشنواره منطقه‌ای رویش در هفته پژوهش در تاریخ ۱۵ و ۱۶ آذرماه، دبیری انتخاب پژوهشگر برتر در حوزه فنی مهندسی نیز بر عهده این دانشگاه است.

دیلمی تصریح کرد: در کنار جشنواره رویش، نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهش و فناوری استان و فن‌بازار با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی در این دانشگاه برپا خواهد شد.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اراک ادامه داد: در اواخر آذرماه نیز رویداد کارآفرینی “استارتاپ ویکند” با سخنرانی کارآفرینان برجسته برگزار خواهد شد که امکان حضور افراد مختلف در آن از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان و مدیران صنایع فراهم است.

وی بیان کرد: دانشگاه صنعتی اراک، همچنین از ۲۲ الی ۲۶ آذرماه در نمایشگاه هفته پژوهش در تهران حضور فعالی خواهد داشت.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اراک، فن‌بازار را محلی برای ارائه دستاوردهای فناوری قابل عرضه و فروش دانست و افزود: بیش‌بینی می‌شود همانند سال‌های گذشته در کنار نمایشگاه پژوهش و فناوری نمایشگاه فن‌بازار نیز دایر شود. به منظور تدارک غرفه با سازمان‌های مربوطه مکاتبه به عمل آمده است، اما هنوز محل دقیق برگزاری نمایشگاه فن‌بازار مشخص نشده است.

دیلمی گفت: فلسفه هفته پژوهش این است که عموم مردم و دانشگاهیان به عرصه پژوهش وارد شده و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی پژوهش در کل، جامعه است، افزود: یکی دیگر از اهداف این است که تمامی اقشار جامعه با گرد آمدن در یک مکان در مباحث پژوهشی شرکت کرده و با نتایج فعالیت‌های پژوهشی آشنا شوند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.