تاکید استاندار مرکزی بر تشکیل کارگروه صنعت و ورزش

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه مرکزی – عصر روز گذشته جلسه شورای ورزش همگانی و تفریحی استان با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی، مدیرکل ورزش و جوانان و سایر مسئولین عضو شورا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

محمود زمانی قمی در این جلسه گفت: ورزش به عنوان یک عامل پیشگیرانه می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در پیشگیری از معضلات اجتماعی در جامعه ایفا کند و جامعه‌ای که ورزش می‌کند از بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات به دور است.

وی افزود: در قالب فعالیت این کارگروه باید شرایطی فراهم شود که صنایع نقش اجتماعی خود را در جامعه به خوبی ایفا کنند.

زمانی قمی همچنین بر ضرورت چاپ کتاب بازی‌های بومی و محلی تاکید کرد و افزود: چاپ این کتاب موجبات آشنایی مردم با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قابل توجه استان بویژه در حوزه ورزش و بازی‌های بومی و محلی را فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر رابطه دو سویه فرهنگ و ورزش و تاثیرگذاری این دو بر یکدیگر، بر لزوم توسعه ورزش‌های همگانی نیز تاکید کرد و از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در سال آینده یک درصد سهم ورزش را پرداخت کنند تا با استفاده از این منبع نسبت به توسعه امکانات ورزشی اقدام شده و زمینه گسترش ورزش همگانی در جامعه فراهم شود.

زمانی قمی بر لزوم توجه ویژه به ورزش همگانی در روستاها نیز تاکید کرد و افزود: کم تحرکی در میان اقشار مختلف جامعه رو به افزایش است و عاملی است که می تواند به سلامت افراد بویژه بانوان آسیب وارد کند.

به گزارش ایسنا، سعید ملکی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی استان به ازای هر نفر ۸۶ سانتیمتر است و با پروژه‌هایی که در حال تکمیل هستند، این سرانه به ۹۰ سانتیمتر خواهد رسید، اما میانگین سرانه ورزشی کشور به ازای هر نفر یک متر مربع است و تلاش می‌کنیم به این میزان دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: برای ساخت سالن‌های ورزشی در روستاها باید دقت عمل زیادی داشته باشیم چراکه در حال حاضر شاهد هستیم که در برخی روستاها سالن ورزشی ساخته شده ولی تعداد سکنه آنها بسیار اندک است و بعد از مدتی سالن تبدیل به انبار شده است.

وی اضافه کرد: براین اساس باید در هنگام احداث سالن ورزشی در روستاها تمام جوانب را در نظر گرفت.

ملکی در پایان تصریح کرد: با پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان به استاندار، از این پس با توجه به اهمیت ورزش قهرمانی جلسات شورای عالی ورزش استان با دستور کار رسیدگی به ورزش همگانی و قهرمانی برگزار خواهد شد

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.