برگزاری ۲۴ کارگاه آموزشی و تخصصی اقتصاد مقاومتی در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا رضایی دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان اراک که در سالن جلسات فرمانداری اراک برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج اظهار داشت: بسیج با روحیه انقلابی خود تمام مبادلات استکبار و قدرت‌های دنیا را برهم زده و در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و علمی حضوری پررنگ و تاثیر گذار دارد.

وی افزود: بسیج علاوه بر ابعاد نظامی، یک نیروی فرهنگی و سازندگی بوده و هر کس در جهت تفکر بسیجی و نهادینه کردن این واژه زیبا تلاش کند، بسیجی است چراکه بسیج واژه ای وسیع است و به فرموده امام راحل(ره) بسیج همان شجره طیبه است.

رضایی تصریح کرد: هدف امروز بسیج ترویج فرهنگ استکبارستیزی بوده که این وظیفه نه‌تنها بر عهده بسیج بلکه تمامی آحاد مردم جامعه است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به اقدامات سپاه ناحیه اراک در بخش اشتغالزایی در اراک گفت: سپاه ناحیه اراک در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره، بیش از ۶۵۰ فرصت شغلی ایجاد کرده است.

وی افزود: این  ۶۵۰فرصت شغلی شامل ۲۰۰ اشتغال مستقیم و ۴۵۰ فرصت شغلی غیرمستقیم در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان اراک بوده است.

رضایی ادامه داد: از سوی دیگر و در همین جهت، ۱۷۰ کارگاه کوچک تولیدی در بخش های مختلف ایجاد شده که مربوط به بخش های دام سبک، تولید قارچ، پرورش مرغ، بلدرچین، کشت و برداشت و بسته بندی زعفران، زنبورعسل، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی کوچک بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به برگزاری کارگاه های آموزشی اقتصاد مقاومتی گفت: سپاه ناحیه اراک به منظور بسترسازی برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اقدام به برپایی ۲۴ کارگاه آموزشی و تخصصی با موضوع اقتصاد مقاومتی کرده است که در این راستا نیز ۱۸۰ گواهینامه ویژه شرکت کنندگان صادر شده است.

رضایی افزود: همچنین ۳ همایش توجیهی با موضوع اقتصاد مقاومتی در اراک برگزار شد که با استقبال خوبی در بین اقشار مختلف مردم در این شهرستان روبه‌رو شد.

فرمانده سپاه ناحیه اراک اجرای طرح‌های جهادی را از دیگر برنامه‌های سپاه اراک برشمرد و گفت: در راستای اجرای اردوهای ۱۰ روزه هجرت در اراک با حضور ۴۵۰ نفر اقدامات ارزنده‌ای انجام شد که از آن جمله می‌توان به تعمیر و رنگ آمیزی ۲۸ هزار مترمربع از دیوارهای مدارس اشاره کرد.

وی افزد: در همین جهت ۲۰ تیم به مناطق محروم و کمتر برخوردار اراک و با هدف محرومیت‌زدایی، بازسازی و مرمت مساجد، مدارس، کوچه‌ها و خیابان‌های روستاها و برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن کریم، زبان انگلیسی و مشاوره های ازدواج اعزام شدند.

رضایی اضافه کرد: از سوی دیگر، ۸گروه پزشکی برای انجام ویزیت رایگان در روستاهای محروم، ۱۶۲ نفر از مهندسان کشاورزی در قالب اردوهای ۳ روزه با هدف ارائه آموزش‌های کاشت، داشت و برداشت به کشاورزان به نقاط مختلف روستایی اعزام شدند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک به فعالیت‌های سپاه ناحیه اراک در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۹۴ تا به امروز طرح همگام با کشاورز توسط سپاه اراک اجرا شده که در این راستای، بسیج مهندسین کشاورزی، به بهره برداران بیش از ۲۰ روستا در دوره کاشت، داشت و برداشت مشاوره تخصصی کشاورزی ارائه کرده است.

رضایی افزود: ۱۰۰۰ نفر در راستای اجرای اردوهای راهیان نور در تعطیلات نوروز سال ۹۴ و ۱۵۰۰ نفر از مهرماه تاکنون به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.