۲۰۰ بیمار مبتلا به ایدز در استان مرکزی وجود دارد

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار ایلنا در اراک، علی منصوری در آمارهای استانی به جز شهرستان ساوه و زرندیه که در دانشگاه علوم پزشکی ساوه بررسی می‌شود ۱۹۷ بیمار مبتلا به ایدز بوده که ۱۶۰ نفر از آنها مردان هستند.

منصوری با اشاره به هفته اطلاع رسانی ایدز که از ۱۲ تا ۱۸ آذرماه ادامه دارد گفت: تشکیل جلسات هرساله وقتی حس همبستگی و یکدلی برای پیشگیری از بیماری که این روز‌ها خطر افزایش آن از تزریق مشترک به موارد جنسی تغییر یافته و بیشترین گروه در معرض خطر آن سنین نوجوان و جوان هستند، وجود ندارد تاسف آور است.

منصوری با بیان اینکه الگوی ابتلا در کشور از سال ۶۵ که برنامه کنترل ایدز در کشور شروع شد تا سال ۹۳بیشتر از طریق استفاده از سرنگ مشترک بود و انتقال از طریق جنسی ۱۴ونیم درصد بود تصریح کرد: امروز خطر انتقال از سرنگ مشترک به جنسی تغییر کرده به طوریکه انتقال از این طریق در سال ۹۴ به نزدیک ۴۰درصد رسیده که خیلی خطرناک است خطری که گروه سنی دبیرستان و دانشگاه می‌تواند باشد و اگر فکری برای آن نشود و همکاری‌ها به همین شکل ضعیف و بدون مسئولیت باشد می‌تواند خدایی نکرده این گروه از بچه‌ها را به گروه‌های پرخطر و کانون آلودگی تبدیل سازد.

به گفته مدیرگروه بیماری‌های مرکز بهداشت استان مرکزی از جمع بیماران مبتلا در استان ۵۰نفر از موارد شناسایی شده فوت شده‌اند که ۲نفر از زنان بوده است.

وی گروه سنی افراد مبتلا به ایدز را در استان ۶۶/۲درصد سن ۱۵ تا ۴۴سال، بالای ۴۵سال ۳۱/۸درصد و کودکان ۲درصد اعلام کرد و افزود: در سطح کشور ۱۲درصد بیمارانی که از طریق جنسی مبتلا شده‌اند زن هستند، اما این آمار در استان مرکزی ۱۹درصد زنان را دربرمی گیرد.

در این نشست تنها نمایندگان حاضر از دستگاه‌های دولتی بهزیستی، اداره زندان‌ها، ناجا، انتقال خون، آموزش پرورش و دفتراجتماعی استانداری و دفتر سلامت خانواده دانشگاه علوم پزشکی و یک سمن بودند که برای اطلاع رسانی در این هفته قول همکاری و همراهی دادند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.