برگزاری ششمین نشست کتابخوان استان مرکزی در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، امین کمالوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: نشست‌های کتابخوان به منظور به اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده برگزار می‌شود.

وی افزود: ششمین نشست استانی و دویست و بیست و هفتمین نشست کتابخوان کشور، با معرفی بیش از ۱۰ کتاب عاشورایی، توسط فعالان حوزه کتاب در روز سه شنبه ۲۶ آبان در سالن اجتماعات فرهنگسرای آئینه اراک برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به اهمیت کتابخوانی و ترویج و تبلیغ آن در جامعه لازم است این سلسله نشست‌ها برگزار شود، فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه نهادینه شود و فرهنگ عمومی باید به سوی کتابخوانی سوق یابد.

کمالوندی ادامه داد: برای پر محتوا کردن و جذب مخاطبان بیشتر به نشست‌های کتابخوان از کتابداران، نویسندگان، اساتید کتابداری و فعالان حوزه کتاب برای شرکت در این نشست دعوت شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون پنج نشست در سطح استان برگزار شده است و در این نشست‌ها هر یک از ۱۰ نفر معرفی شده برای ارائه کتاب خوانده شده، به مدت هفت دقیقه به ارائه گزارشی از کتابی که مطالعه کرده‌اند، می‌پردازند.

کمالوندی در رابطه با کتاب‌های ارائه شونده خاطر نشان کرد: یکی از مواردی که سبب تشویق مردم به کتابخوانی می‌شود ارائه کتاب متناسب با نیاز مردم است و باید متناسب با نیازسنجی مردم در جامعه به امر کتابخوانی پرداخته شود تا برای رشد فرهنگی جامعه گام برداریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با تاکید بر اینکه باید نوجوانان و جوانان را به سمت مطالعه، تشویق و ترغیب کرد گفت: تنها نگاه صرف به مقوله مطالعه نمی‌تواند در راستای رشد مطالعه و افزایش سرانه مطالعه در کشور کارساز باشد، بلکه باید انگیزه کتابخوانی را افزایش دهیم تا فرد علاوه بر مطالعه کتاب درسی، به مطالعه کتاب‌های دیگر نیز تمایل نشان دهد.

وی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در سطح کشور و در راستای آن در استان مرکزی گفت: امیدواریم با برگزاری این نشست‌ها و ترغیب افراد مختلف جامعه به امر کتابخوانی، گامی موثر در راستای افزایش سرانه مطالعه در جامعه برداشته شود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.