اظهار نظر معاون سیاسی امنیتی استاندار در خصوص مدیریت ایام انتخابات

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از وقایع استان ، تا هفتم اسفند ماه و رسیدن به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری زمان زیادی باقی نمانده و فضای ستاد انتخابات استان به سمت هدایت جامعه به حضور در انتخابات و گرم کردن تنور انتخابات پیش می رود، به منظور تشریح نقشه راه انتخابات استان و آنچه برای بستر سازی انتخابات در استان شده و خواهد شد به گفتگو با رییس ستاد انتخابات استان نشستیم.
شکر ا… حسن بیگی در این گفتگو با با بیان اینکه شرایط برای برگزاری انتخابات سالم در استان فراهم است بیان کرد: همه تلاش خود را برای برگزاری انتخابات به کار گرفته ایم تا بستر مناسب برای حضور پرشور مردم استان در این رویداد ملی مهیا شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: ستاد انتخابات استان مرکزی از دوم اردیبهشت‌ماه امسال تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده و با برگزاری منظم نشست‌های پی در پی در راستای برگزار انتخاباتی پر شور گام برمی‌دارد.
وی از تشکیل کمیته هاو برگزاری مستمر جلسات و نشست های کمیته ها خبر داد و افزود: نقاط ضف و قوت انتخابات گذشته بررسی و آسیب شناسی انتخابات انجام شده است تا از بروز مشکلات گذشته جلو گیری شود.
وی با بیان اینکه نشست ستاد انتخابات در شهرستانها نیز به طور مداوم برگزار می شود گفت: نشست ستاد انتخابات تا پایان زمان ثبت نام نامزدها در همه شهرستان ها برگزار می شود و برای آگاه سازی مردم و نامزدها از حقوق خود فرمانداران باید بیشتر تلاش کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی با تاکید بر اینکه دولت برای این دوره از انتخابات سه شعار شامل قانونمندی، بیطرفی و اخلاق مداری را محور قرار داده است گفت: در ستاد انتخابات استان نیز بر اساس این محورها برنامه ها و فعالیت خود را آغاز کرده است.
حسن بیگی افزود: به منظور برگزاری انتخابات قانونمند از دو ماه پیش دوره های آموزشی برای عوامل اجرایی انتخابات، فرمانداران، معاون سیاسی فرمانداران، بخشداران و… با حضور اساتید کشوری برگزار شده است و همچنین برای برگزاری انتخابات شفاف و قانونمند در استان، کمیته حقوقی متشکل از پنج نفر حقوقدان و یک قاضی در استان مرکزی تشکیل شده است.
وی با تاکید بر اینکه وظیفه اعضای ستاد اجرایی، ایجاد زمینه امن و با نشاط برای حضور پررنگ مردم در صحنه و صیانت از آرای آنهاست ادامه داد: یکی از کمیته های ستاد، کمیته امنیتی است که وظیفه امنیت انتخابات در قبل، حین و بد از انتخابات را بر عهده دارد و به جهت برگزاری انتخابات سالم و امن فعالیت برقراری امنیت در استان را آغاز کرده است.
ممنویت فعالیت انتخاباتی کارگزاران انتخابات
وی در ادامه گفت: بر اساس ماده ۵۹ قانون انتخابات هر گونه حمایت کارگزاران انتخاباتی از نامزدها و یا استفاده ذینفعان انتخابات از امکانات دولتی خلاف قانون است و در صورت مشاهده این مهم با خاطیان به سخت ترین شکل ممکن برخورد می شود.
رییس ستاد انتخابات استان مرکزی بر لزوم برگزاری انتخابات قانونمند و بی طرف تاکید کرد و افزود: استفاده از امکانات دولتی به نفع جریان سیاسی خاص منع قانونی دارد و مدیران باید از هرگونه فعالیت در این راستا خوداری کنند.
وی تصریح کرد: استفاده از اموال دولتی، شهرداری ها، تریبون های عمومی برای تبلیغات ممنوع است و فرمانداران می بایست مواردی که احتمال تخلف هست را به ستاد انتخابات استان اعلام کنند.
حسن بیگی تاکید کرد: استفاده از امکانات دستگاههای خدمات رسان دولتی از جمله جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و غیره و هر اقدامی که شائبه ایجاد کند و یا به نفع یک فرد و یا جریان خاصی باشد در برگزاری انتخابات ممنوع است و مدیران دستگاهها باید به نحوی عمل کنند که زمینه سوء استفاده کاندیداها فراهم نشود.
برخورد جدی با مصادیق تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فعالیتهای زود رس انتخاباتی در فضای مجازی گفت: با مصادیق تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی برخورد جدی می شود.
معاون امنیتی سیاسی استانداری مرکزی ادامه داد: هیأتهای اجرایی، فرمانداری ها، هیات نظارت در مورد فعالیتهای زود رس انتخاباتی در صورتی که به قطع و یقین برسد موضع گیری کرده و تذکر می دهد، باتوجه اینکه در برخی از فعالیتهای زود رس که تا کنون انجام شده به کاندیداها تذکر داده شده است.
فضای مجازی در روزهای انتخابات مدیریت می شود
وی تصریح کرد: بر اساس برنام ریزی های کلان در وزارت کشور مقرر است دستگاه های نظارتی و حاکمیتی برای جلوگیری از اخلال در برگزاری انتخابات فضای مجازی را در روزهای انتخابات مدیریت کنند که با مدیریت فضای مجازی در دوران انتخابات با هرگونه تخلف احتمالی مقابله خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی با بیان اینکه ۲۴ فرآیند از ۲۵ فرآیند انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اظهار داشت: تنها مرحله رأی دادن به صورت دستی و سنتی در استان برگزار می شود.
تاکید بر اخلاق مداری و پرهیز از تخریب رقبا
حسن بیگی در ادامه گفت: کاندیداهای انتخابات نیز با اخلاق مداری از توزیع شبنامه و لوح فشرده در تخریب رقبای خود داری کنند تا انتخاباتی سالم و قانونمند برگزار شود.
وی افزود: انتخابات نماد وحدت است و در جهت حفظ این وحدت می بایست کاندیداهای احتمالی و فعالان سیاسی در صحنه انتخابات در مدار قانون و اخلاق حرکت کنند و از انجام اینگونه فعالیت های غیراخلاقی پرهیز کنند.
وی وجود سلایق مختلف در انتخابات را مهم عنوان کرد و بر لزوم افزایش مشارکت مردم در صحنه انتخابات تاکید کرد.
فضای عمومی احزاب و تشکل ها انتخاباتی نشده
رییس ستاد اننتخابات استان مرکزی حضور سلایق مختلف سیاسی در انتخابات را یکی از عوامل حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی دانست و افزود: فضای مناسبی برای فعالیت گروه‌ها و احزاب سیاسی در استان وجود دارد ولی بر اساس رصد های صورت گرفت هنوز فضای عمومی احزاب و تشکلهای استان انتخاباتی نشده است .
وی با تاکید بر اینکه شرایط فعالیت گرایش‌های مختلف در چارچوب قانون باید فراهم شود ادامه داد: بر اساس شواهد نشستهایی در احزاب و گروهها برگزار شده و برخی گروه ها و احزاب ستادهای انتخاباتی تشکیل داده اند.
برقراری امنیت برگزاری انتخابات اولویت اول است
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی بیان داشت: برای حوزه معاون سیاسی و امنیتی وظایف متعددی تعریف شده است که در حال حاضر مهمترین اولویت برگزاری انتخابات امن و برقراری امنیت انتخابات است.
حسن بیگی خاطر نشان کرد: استان مرکزی جز امن ترین استانهای کشور است و مشکل سویی از قبیل زورگیری، سرقت مسلحانه و … در استان وجود ندارد و اساسی ترین مشکل استان مواد مخدر است.
وی افزود: در راستای مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از قاچاق و مصرف مواد مخدر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان تمهیداتی اندیشیده است. و به منظور پیگیری و درمان نیز کمیته هایی ایجاد شده است.
وی یاد آور شد: اولویت اصلی در مبارزه با مواد مخدر اجتماعی کردن مبارزه با این پدیده و مبارزه با این پدیده از حوزه نیروی انتظامی به سمت خانواده ها است ودر همین راستا نیز جزوات آموزشی تهیه و کلاسهای توجیهی برای خانواده جهت آگاه سازی و مراقبت بیشتر فرزندانشان برگزار شده است.
از عملکرد فرمانداران راضی ام
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگار وقایع مبنی بر ارزیابی عملکرد فرمانداران گفت: ارزیابی عملکرد فرمانداران نسبی است ولی در مجموع از عملکرد فرمانداران راضی هستیم.
حسن بیگی ادامه داد: در حال حاضر هیچ قصدی برای جابه جایی و تغییر فرمانداران وجود ندارد مگر موارد خاص مانند فرمانداری تفرش که فرماندار آن برای مسئولیتی در شهر دیگر منتصب شده است.
وی در ادامه عملکرد اداره کل بانوان و امور خانواده استانداری را مطلوب عنوان کرد و بیان داشت: اداره کل بانوان وامور خانواده استانداری مرکزی علیرغم کمبود نیرو و امکانات نسبت به استانهای دیگر عملکرد مطلوبی داشته و طرح های خوبی از جمله پارکهای مخصوص بانوان را پیگیری و در دستور کار دارد.
از انتصاب مدیر غیر همسو جلو گیری می کنیم
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی در ادامه با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در آغاز فعالیت ملاک برای تغییر مدیران را همسو نبودن با سیاستهای دولت عنوان کرد گفت در استان مرکزی نیز همانگونه که دولت به ما اعتماد کرده و عنان سیاست استان را در اختیارمان قرار داده است از سیاستهای دولت حمایت می کنیم و از انتصاب مدیران غیر همسو با سیاستهای دولت در استان جلو گیری می کنیم.
حسن بیگی یادآور شد: در هفته های اخیردر راستای این مهم،با جدیت تمام از انتصاب دو مدیر در سمتهای مدیریت درمان تامین اجتماعی و مدیر کل دامپزشکی جلوگیری شد.
رسیدگی به اعتراضات کارگری
وی در ادامه از عزم استانداری برای رسیدگی به اعتراضات و تجمع های کارگری و رفع مشکل کارگران و واحدهای تولیدی خبر داد و بیان داشت: مشکلات اقتصادی در سطح کلان موجب بوجود آمدن مشکلاتی در دو واحد صنعتی در اراک شده است که پیرو این مشکلات اعتراض های کارگری شکل گرفته است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی تاکید کرد برای رفع مشکل کمباین سازی، تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده و با پیگیری های متعدد امید می رود این واحد به زودی فعال و کارگران به کار خود بازگردند.
حسن بیگی افزود: اعتراض کارگران واگن پارس نیز به نوع مدیریت این واحد است که امید میرود با قراردادهای خوبی بسته است حقوق معوق کارگران این واحد صنعتی پرداخت شود.
وی اظهار داشت: کارخانه آونگان نیز با توجه به احکام مصادره اموال کارگران و بازماندن تنها کمتر از ۳۰ کارگر نیازمند تعیین تکلیف از سوی مدیریت و اتخاذ تصمیم در مورد اصل این واحد صنعتی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.