مولایی نسب: شهرداری دیگر بهانه ای برای به تآخیر انداختن طرح ۵۵ متری ندارد

سیدعماد مولایی نسب: شهرداری دیگر بهانه ای برای به تآخیر انداختن طرح ۵۵ متری ندارد

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از سایت شورای شهر اراک ، کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر اراک، در جلسه روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه، با حضور شهردار به بررسی گزارش عملکرد شهرداری در راستای عملیاتی شدن طرح ۵۵ متری و همچنین رسیدگی به تعدادی از نامه های ارسالی از سوی شهرداری، پرداخت.

سیدعماد مولایی نسب، رییس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر اراک، در این خصوص عنوان کرد: طبق گزارش شهردار، پس از تأیید طرح حریم در کمیسیون ماده ۵، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ چرا که پیش از آن شهرداری می بایست ۲۲۰۰ واحد را تملک می کرد ولی در حال حاضر با برداشتن این طرح ۱۲۰۰ واحد حذف شده و تنها باید با مالکین ۱۰۰۰ واحد به توافق برسیم.

وی اضافه کرد: در حال حاظر دفتر ستاد طرح ۵۵ در ابتدای خیابان تک درختی با مدیریت مهندس اسدی، تشکیل شده و شهروندانی که املاک آنها در طرح مذکور قرار دارد می توانند با مراجعه به این دفتر علاوه بر آگاهی از ضوابط کار، تقاضای جواز داده و مشکلات خود را از این طریق حل نمایند.

مولایی نسب، در رابطه با امتیازات در نظر گرفته شده از سوی شهرداری برای مالکین، اظهار داشت: از جمله این موارد که برای تشویق همشهریان در نظر گرفته شده، این است که با تجمیع املاک کنار هم، مالکین می توانند ساختمان های بزرگتری بگیرند و از امتیازات بیشتری برخوردار شوند. همچنین در این طرح ۱۰ درصد برای فضای سبز پیش بینی شده و احداث پنج تقاطع هم سطح و غیر همسطح برای تسهیل عبور و مرور در برنامه قرار دارد. وی تصریح کرد: تمام واحدهای مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی این طرح، موظف به تأمین پارکینگ هستند.

رییس کمیسیون فنی و عمران شورای اسلامی شهر اراک، ادامه داد: در حال حاضر اقدامات اولیه برای عملیاتی شدن این پروژه انجام شده و شهرداری دیگر بهانه برای به تأخیر انداختن طرح ۵۵ متری ندارد.

وی همچنین از تهیه طرح تفصیلی اراضی باغ خلج، خبر داد و گفت: تهیه این طرح به شرکت مشاور زیستا واگذار گردیده و نماینده این شرکت در حال رایزنی با ارگان ها، ادارات و نهادهای مرتبط با شهرسازی جهت اخذ نظرات و پیشنهادات می باشد، تا در آینده ای نزدیک منطقه باغ خلج، بر اساس یک طرح تفصیلی منطبق با اصول شهرسازی ساخته شود و از وضعیت فعلی خارج گردد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.