تاکید اعضای شورای شهر کلانشهر اراک بر احیا معاونت فرهنگی شهرداری

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک دیشب در صحن علنی این شورا با اشاره به اهتمام اعضای شورا بر مسائل فرهنگی گفت: شورای شهر با قوت از شهرداری در راستای احیای معاونت فرهنگی حمایت می‌کند.

اسماعیل تاج‌آباد افزود: معاونت فرهنگی شهرداری اراک از سال ۸۶ با مجوز شورای شهر در شهرداری مستقر و فعالیت داشته است که با توجه به اعلام سازمان بازرسی فعالیت این معاونت لغو شده است.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده علاوه بر ۴ شهرداری مشهد، تهران، تبریز و اصفهان در ۱۶ شهرداری هم‌طراز شهرداری اراک از جمله همدان، قزوین، کرمان، یزد و… معاونت فرهنگی فعالیت دارد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با تاکید بر اینکه نمی‌توان بر اساس اعلام یک سازمان، معاونتی که با مجوز شورا فعالیت می‌کند را لغو کرد، بیان داشت: فرهنگ زیربنای تمام امور است و در برنامه ششم توسعه از ۸۰ برنامه تبیین شده ۴۰ برنامه فرهنگی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری شورای کلانشهر اراک نیز در ادامه با اعلام حمایت اعضای شورای از احیا معاونت فرهنگی شهرداری به عنوان یک نیاز اساسی به منظور تعالی فرهنگی و اجتماعی شهر گفت: معاونت فرهنگی یک معاونت اجرایی است و جایگاه تصمیم گیری و سیاست گذاری ندارد و خلاء نبود معاونت فرهنگی در فعالیت‌های شهرداری در حوزه فرهنگ کاملاً مشهود است.

مهدی قریشی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر رویکرد شهرداری از خدماتی به فرهنگی و اجتماعی تغییر کرده است ضروری است در ساختار شهرداری نیز این جایگاه احیا و حمایت شود.

شهردار اراک نیز در ادامه این نشست با تشریح اینکه سازمان بازرسی از سال گذشته تا شهریور ماه جاری شهرداری را برای لغو دو معاونت حمل و نقل و ترافیک و معاونت فرهنگی شهرداری تحت فشار قرار داده بود، گفت: منحل کردن این دو معاونت زیر فشار سازمان بازرسی انجام گرفته است.

محمد ابراهیم عباسی در ادامه با گلایه از اینکه اعضای شورا پس از ۱۱ ماه به مدد شهرداری در این موضوع آمده‌اند، بیان کرد: شهرداری اراک بنا به اعلام سازمان بازرسی دو معاونت را منحل کرده است، اما کارشناسان این دو معاونت در حوزه فعالیت خود همچنان ارائه خدمت می‌کنند.

وی اظهار کرد: شهرداری اراک با توجه به اهمیتی که بر حوزه فرهنگ قائل است تلاش دارد بیش از پیش بر مسائل فرهنگی اهتمام داشته باشد.

در ادامه این نشست نیز رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای کلانشهر اراک با اشاره به تغییرات اخیر در سطوح مدیریتی شهرداری گفت: تغییر مدیریت در سیستم‌هایی که مبتنی بر برنامه پایش و ارزیابی عملکرد و نتیجه گیری هستند اثر بخش خواهد بود، چرا که در آن سیستم‌ها مدیر نقش ‌تعیین‌کننده‌ای در هدایت و راهبرد مأموریت و هدف دارد.

مسعود آبایی افزود: در سیستمی که قائل به برنامه نبوده و صرفاً امور روزمره را گذران می‌کند انتصابات نیز صرفاً صوری بوده و تأثیر گذار نخواهد بود.

وی فرار از روزمرگی، برنامه مداری در همه امور، ارزیابی عملکردها و توجه به شایستگی‌ها و لیاقت‌ها در انتصابات را تنها راه گریز عنوان کرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای کلانشهر اراک در ادامه با اشاره به بحث رکود اقتصادی و کاهش درآمدهای شهرداری ادامه داد: برای برون رفت از این وضعیت باید بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی به عنوان چراغ راه، به جای تغییرات بی‌هدف و بی‌برنامه مدیریتی و اجرای طرح‌های نپخته و هزینه‌بر و بعضا بدون نتیجه و توقف پشت خاکریز رکود، با فکر و تدبیر اقتصادی چاره اندیشی شود.

وی بر بهره گیری از مشاورین قوی اقتصادی در شهرداری تاکید کرد و بیان داشت: شهرداری باید با بهره گیری از مشاورین اقتصادی و دانشگاهی خط رکود را بشکند.

موافقت با ابلاغ پرداخت مبلغ ۵ میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت به قرار گاه سازندگی خاتم‌الانبیا بر اساس توافق‌نامه، ابلاغ مصوبه کمیسیون فنی و عمران  به شهرداری در خصوص اجرای طرح ورودی سنجان مبنی همکاری شهرداری با اداره راه و شهر سازی به منظور اجرای پروژه و موافقت با مصوبه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا در مورد پیشنهاداتی برای افزایش کیفیت و افزایش مخاطب هفته‌نامه پیام بلدیه از دیگر مصوبات این نشست بود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.