هشدار آبایی درخصوص آزمون خطا در برنامه های مدیریت شهری اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، مسعود آبایی عصر دوشنبه در سخنرانی پیش از دستور نشسست علنی شورای اسلامی اراک افزود: باید پذیرفت که اقتصاد علم است و راه های کسب درآمد مساله ای نیست که با امور روزمره و خطا و آزمون بتوان به آن رسید و موفقیت شهرهایی مثل تبریز و یا مشهد در این دوره رکود به علت توجه خاص دولت نیست بلکه به خاطر بهره گیری از مشاوران اقتصادی و دانشگاهی است.
وی بیان کرد: شهرداری کلانشهر اراک باید با بهره گیری از مشاوران قوی اقتصادی، خط رکود را بشکند و خود را به روش های درامدزا تجهیز کند.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: اعضای شورای اسلامی منتخب مردم هستند و با رای آن ها در شورا حضور دارند و باید توجه کرد که این رای نشانه برتر بودن نیست بلکه فرصتی برای خدمت است و باید حق مطلب را ادا کرد.
آبایی اظهار کرد: شورای شهر مرجع تصمیم سازی کلان مردمی در مدیریت شهری است باید فعالانه به سراغ مردم رفت و ایده ها ، طرح ها و برنامه های مثبت و سازنده آن ها را اجرایی کرد.
وی گفت: ارتباط شورا با مردم باید پر رنگ تر شود و ساز و کاری برای ارتباط منطقی و معقول با شهروندان و استفاده از مشارکت آن ها در فعالیت های مختلف اندیشیده شود.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: سال ها است که صحبت از سرای محله و بسیاری دیگر از موارد است اما فقط روی کاغذ مانده و در عمل هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.
آبایی بیان کرد: تشکل های مردمی ابزاری موثر برای عملیاتی کردن برنامه ها هستند، پایگاه های بسیج از توانمندی های بالایی برخوردارند، رسانه ها همکاری خوبی دارند و سایر گروه های مردمی، علمی و دانشگاهی در این زمینه آمادگی دارند و این زنجیره شورایی است که باید برنامه های هدفمند برای بهره گیری حداکثری از این ظرفیت ها را داشته باشد.
وی افزود: انتظار است که گام های بلندی برای بهره گیری از پتانسیل های مردمی از سوی شهرداری و شورای شهر برداشته شود.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک به موضوع بحران اقتصادی و رکود اشاره کرد و گفت: درآمد شهرداری به شدت کاهش یافته و آنچه که دست و پا شکسته به عنوان برنامه از آن یاد می شود نیز به دلایل تامین نشدن درآمد دچار تعطیلی شده و شرایط اقتصادی حاکم بر کور شرایط مطلوب نیست.
آبایی اظهار کرد: الگوی مترقی اقتصاد مقاومتی با روش های کارآمد باید در مدیریت شهری اراک جاری شودتا رکود از آن برچیده شود.
وی بیان کرد: راه برون رفت از رکود مدیریت شهری اراک بهره گیری از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است و به جای تغییرات بی هدف و بی برنامه مدیریتی و اجرای طرح های ناپخته و هزینه بر باید با تفکر و تدبیر اقتصادی حرکت کرد.
آبایی اظهار کرد: اهتمام به انضباط مالی و بودجه ای، تعادل بین منابع درآمدی و مصارف هزنیه ای، پرهیز از اسراف، حذف هزنیه های غیر ضروری و جهت دهی امور در راستای الگوی صحیح مصرف، اصلاح نظام مالی و افزایش بهره وری از راهکارهایی است که باید در مدیریت شهری اراک مورد توجه جدی قرار گیرد.
نایب رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک به تغییراتی که در سطوح شهرداری رخ داده پرداخت و گفت: تغییر مدیریت ها در سیتسم هایی که بر مبنی برنامه، پایش و ارزیابی عملکرد و نتیجه گیری هستند، اثر بخشی خواهد بود چرا که در آن سیستم ها مدیر نقش تعیین کننده ای در هدایت و راهبرد مامویت و هدف دارد.
آبایی بیان کرد: انتصاب در مدیریت شهری باید هدفمند برمبنای تخصصی و کارایی باشد تا بهترین نتیجه به نفع مردم حاصل شود.
وی یادآور شد: انتظار است شورای شهر و شهردار در فرصت باقی مانده با تدوین برنامه و هدفگذاری شرایط را به گونه ای رقم بزنند که آنچه در خور شان شهر و شهروندان است محقق شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در نشست صحن علنی به تشریح طرح الماس غرب اشاره کرد و گفت: این طرح هفته گذشته به بهره برداری رسید و یکی از طرح های بسیار موفق است.
اسماعیل تاج آباد از حذف معاونت فرهنگی شهرداری انتقاد کرد و افزود: معاونت فرهنگی در سال ۸۶ در شهرداری مستقر شده و به ظاهر بازرسی ایراداتی در خصوص ساختار این معاونت داشته که منجر به حذف آن شده است.
وی بیان کرد: در بررسی های صورت گرفته تنها چهار شهر مجوز معاونت فرهنگی را دارند اما بقیه شهرهای کشور نیز از این معاونت بهره مندند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: تشکیل این معاونت در شهرداری اراک مصوبه شورای شهر دارد و لغو آن باید بر اساس مصوبه شورا باشد.
تاج آباد بیان کرد: شورای اسلامی با جدیت این مساله را حمایت می کند و معاونت فرهنگی باید به فعالیت خود ادامه دهد زیرا اگر این بخش حذف شود نیمی از کارها در فرهنگ سازی و حقوق شهروندی لنگ خواهد زد.
وی عنوان کرد: از ۸۰ برنامه تعریف شده در در برنامه ششم توسعه در حوزه شهری ۴۰ برنامه مربوط به امور فرهنگی است.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک پیشنهادهای کمیسیون فرهنگی این شورا در خصوص هفته نامه بلدیه مصوب شد.
در این نشست در خصوص ملک ورثه محسنی بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد پیشنهادهای شهرداری اراک در خصوص تهاتر این ملک به فرمانداری ارسال شود.
در این نشست پرداخت ۵۰ میلیارد ریال به عنوان پیش پرداخت به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء طبق توافق نامه توسط شهرداری ابلاغ شد.
اراک شهری با قدمت بیش از ۲۰۰ سال است که با الحاق شهرهای سنجان و کرهرود بامصوبه شورای عالی شهرسازی کشور کلانشهر شده است.
کلانشهر اراک حدود ۶۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.