وقوع بیش از ۶۰ فقره آتش‌سوزی در مراتع استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، یوسف یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به میزان مراتع آسیب‌دیده به تفکیک شهرستانی اظهار داشت: در این مدت ۳۰ مورد از آتش‌سوزی‌ها در شازند در ۲۷۴ هکتار از مراتع آن، ۱۸ مورد در خمین در ۱۹۵ هکتار از مراتع، ۱۰ مورد در اراک با آتش‌سوزی در ۱۱۳ هکتار از مراتع مرکز استان بوده است.

وی افزود: ۲ مورد آتش سوزی در ۵۰ هکتار از مراتع تفرش، ۳ مورد آتش‌سوزی در ۵۱ هکتار از مراتع کمیجان و یک فقره آتش سوزی در ۷۴ هکتار از مراتع شهرستان فراهان نیز به وقوع پیوسته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به وقوع این آتش‌سوزی‌ها ۷۰ درصد علت ایجاد آنها منشا انسانی داشته که از این رو باید اقدامات آموزشی انجام شود.

یوسفی با اشاره به حفظ  نگه‌داری از جنگل‌ها و مراتع گفت: گیاهان مهم‌ترین منایع طبیعی تجدید شونده هستند که باید با دقت و وسواس هر چه تمام از آنها حفظ و حراست شده و به عنوان میراث گرانقدر به نسل بعد منتقل شده و مانع از نابودی آنها شویم.

وی ادامه داد: بهره‌مندی از هوای پاک و سالم ماحصل وجود درختان و پوشش سبز است که اگر به آنها توجه ویزه نشود سلامت انسان‌ها نیز به مخاطره می‌افتد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: رعایت اصول ایمنی به منظور نگه‌داری از جنگل‌ها و جلوگیری از تخریب آنها باید سرلوحه فعالیت‌ها باشد.

یوسفی با اشاره به هوشیاری شهروندان استان بیان کرد: هریک از شهروندان با مشاهده هرگونه آتش‌سوزی درهریک از مراتع استان‌مرکزی می‌توانند مراتب را با شماره ۱۵۰۴ درمیان گذاشته و اطلاع‌رسانی کنند تا با حضور به موقع ماموران یگان حفاظتی بتوان مانع از گسترش دامنه حریق شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.