بهره برداری از پروژه مسکونی ۶۶۰ واحدی کوی کوثر اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از مهر ، در مراسم بهره برداری از پروژه مسکونی ۶۶۰ واحدی کوی کوثر و کلنگ زنی پروژه هزار واحدی غدیر و مجتمع آموزشی کوی کوثر اراک که با حضور علیرضا تابش رئیس سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد، آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: بخش مسکن و شهرسازی باید با شرایط نظام و اقتصاد مقاومتی و با طرح‌های جدید احداث شود.

وی ادامه داد: از تجارب کشور خودمان و کشورهای دیگر باید بهره برد و در ساخت و سازها باید فاکتورهای جدید و معیارهای اسلامی را رعایت کنیم.

نماینده ولی‌فقیه تاکید کرد: از زمین‌های مرغوب که دارای شرایط مناسب برای کشاورزی است، جهت ساخت مسکن جدا خودداری شود.

آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی تصریح کرد: معیارها در ساخت و سازها حتما باید در نظر گرفته شود و برای احداث این‌گونه شهرک‌ها پیش‌بینی حداقل صد سال آینده در برنامه گنجانده شود تا مشکلاتی که هم‌اکنون در این خصوص پیش ‌آمده، در آینده دچار آن نشویم.

وی ادامه داد: مشکلاتی که امروز در زمینه آلودگی برخی واحدهای صنعتی در استان گریبانگیر ما است، به خاطر مکان‌شناسی غلطی است که در گذشته صورت گرفته است.

در ادامه، رضا رضافرح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: در پروژه ۶۶۰ واحدی صدر تمام استانداردهای فنی و معماری و مسائل ایمنی رعایت شده است.

وی اظهار داشت: استفاده از فناوری نوین و در نظر گرفتن امکانات رفاهی و زیرساخت‌های موردنظر از برترین‌هایی است که در این پروژه ۶۶۰ واحدی مسکونی موردنظر بوده و این پروژه با این تفکر و برنامه‌ریزی و رعایت نکات شهرسازی، شکل گرفته است.

در پایان طرح ۶۶۰ واحدی مسکونی که در ۱۱ بلوک ودر ۱۲ طبقه ساخته شده بود، به بهره‌برداری رسید.

همچنین کلنگ مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه مقطع ابتدایی دخترانه و پسرانه در زمینی به مساحت ۴ هزار و ۳ متر مترمربع و کلنگ مجتمع مسکونی هزار واحدی غدیر کوی کوثر نیز اراک به زمین زده شد. این مجتمع در ۱۲ طبقه ساخته می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.