افزایش شهریه مهدهای کودک استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا استان مرکزی، عبدالکریم یادگاری گفت: بر این اساس نظر به ضرورت نظارت بر این مراکز همچون سنوات قبل تیم نظارت بر مهدهای کودک متشکل از کارشناسان امور کودکان و نوجوانان، کارشناسان بازرسی و حراست تشکیل شد.
وی با بیان اینکه این تیم تا پایان آذر ماه از تمامی مهدهای کودک استان بازدید خواهند نمود ادامه داد: بدبهی است بازدیدهای این تیم در کنار بازدیدهای نظارتی عادی از مهدهای کودک صورت خواهد گرفت.
معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: نظارت بر نحوه و میزان دریافت شهریه، استفاده از محتوای آموزشی مورد تایید سازمان توسط مهد های کودک، داشتن پروانه فعالیت معتبر توسط این مراکز، نصب تابلوی سر در مهدهای کودک با الگوی مورد تایید سازمان، نصب پوستر سامانه پیامکی دفتر ارزیابی عملکرد و بازرسی بهزیستی از جمله موارد مورد نظر در این بازدیدهاست.
یادگاری ابراز داشت: شهریه مهدهای کودک شهری استان با افزایش ۱۴٫۵ در صد در نرخ پایه مهدهای کودک ( یک ستاره مشروط) مورد موافقت سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته و البته مهدهای کودک یک ستاره ۱۰ درصد ، مهدهای دو ستاره ۲۰ درصد و مهدهای سه ستاره ۳۰ درصد نسبت به شهریه پایه افزایش شهریه دارند.
وی اضافه کرد: ستاره و شهریه هر مهد کودک با نام آنان و با تصویب مدیرکل بهزیستی استان برای هر مهد کودک صادر شده که این مراکز موظف به نصب آن در تابلوی اعلانات مهد کودک می باشند.
معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی گفت: همچنین شهریه با احتساب لوازم بهداشتی مصرفی (نظیر مایع دستشویی و دستمال کاغذی) و بدون میان وعده، صبحانه و ناهار است لذا مهدهای کودک داوطلب توزیع ناهار و صبحانه ضروری است از بهزیستی استان و یا شهرستان اجازه مکتوب داشته باشند که دراین صورت هزینه مربوطه و برنامه غذایی هر وعده جداگانه به آنان ابلاغ خواهد شد.
یادگاری افزود: مهد کودک موظف است نیم ساعت قبل و بعد از این ساعات بدون دریافت شهریه باز باشد و در ازای هر ساعت اضافه فعالیت مهد کودک در هر گروه سنی نیز مبلغ ۱۰۰۰۰ ریال از خانواده ها دریافت می شود.
وی ادامه داد: نرخ شهریه اعلام شده از مهرماه قابل دریافت است مگر در مواردی که مهد در حین سال فعالیت خود را آغاز نماید که تاریخ در یافت شهریه به مهد های مذکور جداگانه اعلام می شود.
معاون اموراجتماعی بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: در زمینه کلاس های فوق برنامه نیز فقط مهد کودک های تمام وقت (که از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و یا ۱۷:۳۰ فعالیت دارند)مجاز به برگزاری کلاس های فوق برنامه با دریافت ۱۵۰۰۰۰ ریال شهریه کلاس فوق برنامه برای ۸ جلسه یک ساعته برای هر فعالیت با بکارگیری مربیان دارای مهارت و کارت مربیگری و تا حداکثر ۳ فعالیت فوق برنامه هستند.
یادگاری ابراز داشت: شرکت کودکان در فعالیت های فوق برنامه کاملا اختیاری و بارضایت کتبی والدین می باشد.
وی اضافه کرد:هزینه سرویس ایاب و ذهاب کودکان با توافق والدین و مهد کودک بطور جداگانه اخذ خواهد شد البته مهد های کودک تنها مجاز به استفاده از سرویس های دارای مجوز و رانندگان با صلاحیت و متعهد و ترجیحا راننده خانم با رعایت تعرفه های معمول هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.