ناپایداری و کاهش دمای هوا در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، مرتضی ذوالفقاری مدیرکل هواشناسی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی – با اشاره به کاهش دما در روزهای نخست هفته جاری گفت: امروز و فردا در تمام نقاط استان آسمانی نیمه ابری در بعدازظهرها همراه با افزایش ابر، کاهش بارش باران و وزش باد را خواهیم داشت.

وی افزود: در اواسط هفته شاهد آسمانی تا قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد خواهیم بود و در روزهای پایانی هفته به مانند روزهای پایانی هفته گذشته که در اراک، تفرش، خنداب، کمیجان و آشتیان بارش پراکنده داشتیم، احتمال افزایش ابر می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی با اشاره به اینکه نفوذ یک سامانه بارشی از نواحی شمال غرب کشور و ریزش هوای سرد موجب ناپایداری هوا در استان مرکزی خواهد شد، گفت: براین اساس از روز گذشته تا یکشنبه در برخی ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و وزش باد پیش بینی شده و دمای هوا کاهش خواهد یافت.

وی دمای هوای اراک را طی ۲۴ ساعت آینده در خنک‌ترین ساعات هشت درجه بالای صفر و در گرمترین ساعات ۲۲ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: فردا نیز کاهش یک درجه‌ای هوا را در خنک‌ترین ساعات خواهیم داشت.

ذوالفقاری درخصوص جو غالب استان و وضعیت کشاورزی گفت: لازم است در خصوص برداشت محصولات بهاره باقی مانده مانند لوبیا، ذرت، سیب درختی، انگور و سایر میوه‌جات اقدام شود، همچنین ضدعفونی و بوجاری بذور خودمصرفی قبل از کاشت و ادامه عملیات کشت‌های پاییزه در مناطق گرمسیری و سردسیری با رعایت تاریخ کشت ارقام مورد توجه قرار گیرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.