افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی سنگ، معدن و صنایع وابسته در محلات

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، هشتمین دوره از این نمایشگاه در حالی برگزار می‌شود که شهرستان محلات میزبان ۳۵۰شرکت داخلی و خارجی و بیش از۹۰ معدن فعال کشور است که همگی آنها در فضای ۵۵ هزار مترمربعی و تقسیم‌بندی ۸سالن به صورت مجزا ساماندهی شدند و از فضای در نظر گرفته شده این نمایشگاه ۱۴ هزار مترمربع به منظور استقرار ماشین‌آلات داخلی و خارجی نیز مشخص شده است.

خوشبختانه حضور و استقبال شرکت‌های داخلی در حوزه اهداف نمایشگاه خبر از رشد ۳ برابری داشته و حضور شهرهای شهرهای یزد، کرمان، اصفهان، کاشان، همدان، مشهد، تهران، شیراز، مسجد سلیمان، الیگودرز، دزفول، تبریز و زنجان از اتفاقات مطلوب این نمایشگاه است.

در بحث مشارکت نیز ۳۰کشور نظیر روسیه، چین، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، کره جنوبی، کشورهای حوزه خلیج فارس، حوزه دریای خزر، افغانستان، عراق، بلژیک، ژاپن و انگلستان با حضور تاجران تخصصی خود که بیش از ۲۰۰ نفر هستند همواره گامی مهم در موضوع مشارکت برداشته‌اند و این نشان از آینده‌ای درخشان در آغاز ارتباط با سایر کشورهای دنیا است.

از جمله نکات بارز در این نمایشگاه حضور هئیت ۳۰ نفره ویژه از کشور ترکیه است که این مهم می‌تواند گامی مثبت و ارزنده برای پیوند تعاملی با سایر نقاط دنیا محسوب شود.

البته در کنار شرکت کننده و میهمانان این نمایشگاه ۲۰سفیر و رایزن اقتصادی از کشورهای مختلف دنیا حضور داشته و برای نخستین بار حضور یک معدن‌کار از کشور افغانستان نیز در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

در شرایط کنونی کشور و قرارگیری در وضعیت پساتحریم حضور شرکت‌های خارجی و تبادل تجربیات آنان در حوزه سنگ و معدن و استفاده از تجربیات آنان در این زمینه و معرفی ماشین‌آلات و تجهیزات مختلف نشان از فتح بابی برای تعامل و هم‌فکری است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.