بهره‌مندی بیش از ۲ هزار نفر از طرح‌های رایگان موسسه رزمندگان استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بسیج ، محسن نوروزی پیش از ظهر دیروز در بازدید فرمانده سپاه‌روح الله استان مرکزی و مدیرکل آموزش و پرورش این استان از موسسه رزمندگان اسلام اظهار داشت: این موسسه به منظور ارتقا علمی و آموزشی رزمندگان اسلام و با سرمایه ۲۰ میلیون ریالی اهدایی از سوی امام راحل در سال ۶۳ تاسیس و در مرداد ماه سال ۷۲ به ثبت رسید.

وی افزود: این موسسه با برنامه‌های مختلف علمی، آموزشی مانند برگزاری کنکورهای آزمایشی و مقدماتی، المپیادهای علمی، آزمون‌های پیشرفت تحصیلی، تشکیل انجمن‌ها و مجامع علمی دانش‌آموزان ممتاز،  تاسیس مدارس و آموزشگاه‌های علمی و مراکز آموزش از راه دور توانسته گام‌های بسیار مهم و تاثیرگذاری را در تربیت نیروی انسانی طراز اول انقلاب اسلامی ایران بردارد.

مسئول موسسه رزمندگان استان مرکزی تصریح کرد: طرح آیه‌های تمدن با هدف کادرسازی ویژه نظام اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای اهمیت تولید علم و جنبش نرم‌افزاری به منظور تحقق اهداف چشم‌انداز ۲۰ ساله از طریق کسب جایگاه‌های برتر در دانشگاه‌های هدف از سال ۸۶ در دو سطح کوتاه مدت و میان مدت تدوین شده و در حال حاضر در تمام کشور اجرا شده است.

نوروزی با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: انسجام و یکپارچگی در طرح، نظام مناسب و فراگیر جذب، تمرکز در برنامه‌ریزی و اجرای طرح و نظارت مستمر بر اجرای طرح با انجام بررسی و مطالعات کارشناسانه در ۲۳ خرداد ۹۱ در شورای علمی بسیج تصویب و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: با ارائه این طرح می‌توان دانش‌آموزان مستعد و توانمند را به رشد و ارتقای علمی هدایت کرد و در کنار این مهم در عرصه‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد نگرش و رفتار اسلامی و انقلابی دانش‌آموزان گام برداشت و شاهد راهیابی این افراد به دانشگاه‌های مرجع کشور باشیم.

مسئول موسسه رزمندگان استان مرکزی عنوان کرد: طرح جهاد علمی نیز به منظور دسترسی به فرصت‌های عادلانه آموزشی به تناسب جنسیت و نیاز مناطق کم‌تر توسعه یافته، رفع محرومیت آموزشی و توانمندسازی دانش‌آموزان ساکن در مناطق محروم برای سومین سال به منظور شناسایی دانش‌آموزان بسیجی این مناطق و حمایت علمی و آموزشی این افراد انجام می‌شود.

نوروزی با اشاره به اهمیت اجرای این دو طرح اضافه کرد: همه سال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این دو طرح رایگان استفاده می‌کنند که از این تعداد ۱۷۷ نفر در سطح استان از خدمات رایگان آیه‌های تمدن و بیش از ۸۰۰ نفر از خدمات جهاد علمی استفاده می‌کنند.

وی افزود: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان استفاده کننده از این طرح به دانشگاه‌های دولتی و برتر کشور راه یافته‌اند و جهش علمی بسیار چشمگیری با اجرای این دو طرح تاکنون داشته‌ایم و با همکاری و تعامل آموزش و پرورش می‌توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.