حمایت از قانون آمران؛ برنامه جدی هفته امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محسن کریمی دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اراک، امروز ۱۴ مهر ماه در نشست خبری این ستاد گفت: در مسأله امر به معروف و نهی از منکر صرفاً بحث پوشش ظاهر و رعایت عفاف و حجاب مدنظر نیست بلکه تمامی ابعاد اخلاقی، مذهبی  و معنوی آن مورد توجه است.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌ای توسط ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور به صورت متمرکز در تمامی استان‌ها ابلاغ شده‌، برنامه‌های این ستاد به مدت یک هفته همزمان با اولین روز از ماه محرم آغاز می‌شود و تببین موضوع امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از قانون آمران از اهداف جدی این ستاد به شمار می‌رود.

کریمی به برنامه‌های مهم ستاد امربه معروف و نهی از منکر اشاره کرد و بیان داشت: سه برنامه عمده در طول هفته این ستاد از قبیل برگزاری مراسم نکوداشت فعالان امر به معروف و نهی از منکر و گرامیداشت روز جامعه بدون منکر اجرایی خواهد شد که از روز نخست دهه محرم همزمان با برنامه اوقاف با عنوان «لبیک یا حسین» به طور همزمان برگزار می‌شود، همچنین ۱۷ مهرماه مراسم سیاه پوشان در تمامی امامزاده‌های استان  و به صورت ویژه در امامزاده محمدعابد(ع) اراک اجرایی می‏‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی به عناوین روزهای هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: تصویب قانون ستاد امر به معروف و نهی از منکر درسال جاری پس از گذشت ۱۲ سال توسط مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه امسال به سرانجام رسید و به تمامی نهاد‌های کشور ابلاغ شد.

این مقام مسئول بیان کرد: اهمیت دادن به این فریضه الهی در جامعه اسلامی بسیار مهم است، با اندکی تأمل در سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی می‌توان چهار شاخصه اصلی نماز، زکات، امربه معروف و نهی ازمنکر را مشاهده کرد، تأکیدات رهبری در این موضوع  اهمیت کار را دوچندان می‌کند درواقع امر به معروف و نهی از منکر به عنوان شاخصه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شود.

زیر بنای همه حرکات اجتماعی اسلام امربه معروف و نهی از منکر است

دبیرستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر اراک به بیان معروف‌ها از دیدگاه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: بنا به فرمایشات معظم له زیر بنای همه حرکات اجتماعی اسلام امربه معروف و نهی از منکر است، ایجاد نظام اسلامی، حفظ عزت و آبروی ملت، سلامت محیط اخلاقی و خانوادگی، تربیت نسل آینده کشور و رونق اقتصاد و تولید، گسترش علم و فناوری و مجاهدت برای اقتدار ملت ایران و حفظ وحدت در جامعه از موارد امربه معروف تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: امربه معروف و نهی از منکر در جامعه  امروزی غریب است دولت جامعه اسلامی باید دغدغه این امر را داشته باشد و بر اجرای قانونی آن توجه کند و باید دقت کرد اصل انقلاب ما از عاشورا که مبتنی بر امر به معروف است گرفته شده‌، در برگزاری برنامه‌های این هفته باید الگو پذیری از ارزش‌های امام حسین‌(ع) و عاشورای حسینی در اولویت قرار گیرد.

کریمی در پایان اضافه کرد: تمام ابعاد اخلاقی، مذهبی و معنوی جامعه در بحث امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه است، در بحث خانواده که اصلی‌ترین رکن آن تربیت صحیح فرزند است نباید به این فریضه غفلت شود، اگر در جامعه فرهنگ‌سازی داشته باشیم پیامد‌های مثبت آن را به زودی مشاهده خواهیم کرد.

یادآور می‌شود؛ هفته احیاء امربه معروف و نهی از منکر از ۲۳ تا ۲۹ مهرماه سال جاری می‌باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.