آصفری:مترو استان مرکزی از مهاجران آغاز می‌شود

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، خبرگزاری فارس از اراک محمدحسن آصفری بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با شهرداران، فرمانداران و بخشداران استان مرکزی که با حضور هوشنگ خندان‌دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌های شهرداری‌ها سبب می‌شود امید مردم به نظام و دولت بیشتر شود.

وی بیان داشت: تنها چیزی که می‌تواند موجب نارضایتی مردم از مدیریت شهری شود، همان عملکرد شهرداری‌ها است، پس باید به آن توجه ویژه‌ای شود، زیرا عملکرد خوب به معنای بیمه کردن انقلاب و امیدوار کردن مردم است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع یکی از دلایلی است که سبب شد سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌ها در کشور شکل گرفته و در راستای جلب رضایت مردم در حوزه مدیریت شهری فعالیت کنند.

آصفری با بیان اینکه برخی از شهرداری‌ها با مشکلات اعتباری و اقتصادی مواجه هستند، افزود: اگر درآمدهایی که در کشور وجود دارد به درستی تقسیم شود، شاهد رشد و توسعه متوازن خواهیم بود.

وی اظهار کرد: استان مرکزی در وصول و پرداخت مالیات‌ها در رتبه چهارم یا پنجم کشوری قرار دارد، اما در برگشت سرمایه در رتبه‌های ۲۵ به بالا قرار دارد که این مسئله باید به صورت جدی پیگیری شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرداخت نشدن حقوق کارگران و کارمندان یکی دیگر از مشکلاتی است که باید در اولویت قرار گرفته و در اسرع وقت پرداخت شود.

آصفری گفت: شرکت اتوبوسرانی اراک سه میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به شرکت گاز بدهکار است که اگر پرداخت نشود با قطع شدن سهمیه سوخت ۱۴۰ اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر مشکل ایجاد می‌شود.

وی بیان داشت: انتظار می‌رود دولت برای جلوگیری از وقوع این اتفاق یارانه سوخت را به اتوبوسرانی پرداخت کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل پروژه ۵۵ متری خیابان اراک افزود: نیمه تمام ماندن پروژه ۵۵ متری یکی دیگر از مشکلات اساسی شهرداری اراک در پی ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته بوده که به عنوان خط قرمز مطرح شده و در حال حاضر هیچ کس پاسخگوی اجرا نشدن این پروژه نیست.

آصفری گفت: طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی شهرداری‌ها باید مدیریت و در صورت نبود اعتبار از اجرای این برنامه‌ها در سطح شهر خودداری شود.

وی با بیان اینکه سازمان شهرداری‌ها و همیاری‌ها اعتباراتی را در اختیار دارند، خاطر نشان کرد: این سازمان می‌تواند تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را به شهرداری‌ها پرداخت کند تا شهرداری‌ها بتوانند بخشی از مشکلات خود را حل کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی همچنین پیرامون طرح متروی اراک تصریح کرد: این پروژه همچنان ناتمام مانده است و این در حالی است که ۴۷ درصد از آلودگی اراک مربوط به خودروها است.

وی افزود: طرح مترو از شهر مهاجران آغاز می‌شود و به اراک و شهر امیرکبیر ادامه می‌یابد که انتظار می‌رود بودجه مورد نیاز برای این طرح در سال آینده مد نظر قرار گیرد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.