گشایش نمایشگاه هفته دفاع مقدس در اراک

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، در این نمایشگاه مراحل مختلف و چگونگی عملیات مطلع الفجر و فتح ارتفاعات شیاکو به طور کامل بازسازی و به معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.
پیرامون این نمایشگاه را فضایی به طول یکصد هزار متر شامل شده که با خاکریز دو جداره محصور شده است و بازسازی ارتفاعات شیاکو و روند درگیری های رزمندگان اسلام با نیروهای رژیم بعثی در آن به نمایش گذاشته شده است.
برپایی بیمارستان صحرایی، حسینیه شهدا، ایستگاه صلواتی، سنگرهای گروهی و انفرادی، هشت غرفه فرهنگی، و ادوات نظامی از دیگر بخش های این نمایشگاه است.
استاندار استان مرکزی در آئین گشایش این نمایشگاه گفت: تشریح و تبیین ایثارگری های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان، آینده نظام اسلامی را بیمه می کند.
محمود زمانی قمی افزود: مسوولان و کارگزاران نظام اسلامی به خصوص پیشکسوتان دفاع مقدس باید با بیان رشادت های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی نسل جدید انقلاب را به آینده نظام اسلامی امیدوار کنند.
وی ادامه داد: لبیک به ندای امام راحل برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل تکلیف اصلی جوانان دیروز بود که با استقامت و سلحشوری خود اجازه دست درازی به خاک وطن را به دشمن بعثی ندادند واین رسالت برای نسل حاضر هوشیاری در برابر تهدیدهای نرم دشمن، تبعیت از مقام رمعظم رهبری و مشارکت آگاهانه در جهاد علمی است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی اضافه کرد: نسل جوان باید آرمان ها و ارزشهای دینی و انقلابی را قدر بندانند و راهی را که رزمندگان اسلام و شهدا طی کرده اند با قوت ادامه دهند.
وی گفت: برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس بهترین پشتوانه معنوی برای آزادی خواهانی است که هم اکنون در کشورهای مختلف اسلامی علیه حکومت های جبار و ظالم خود قیام کرده اند.
زمانی قمی در ادامه اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت بهترین راه برای احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی است و پیشکسوتان دفاع مقدس و دستگاه های دولتی باید با سرمایه گذاری، تحقیق و پژوهش در این خصوص گام های اساسی بردارند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این آیین گفت: رزمندگان این استان در قالب دو گردان به فرماندهی شهدای والامقام سیاوش امیری و ناصر بختیاری نقش موثری را در فتح عملیات مطلع الفجر ایفا کردند.
سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی ادامه داد: عملیات مطلع الفجر ۱۷ روز به طول انجامید که در آن بیش از دو هزار نظامی عراقی به هلاکت رسیدند.
وی اظهار کرد: این عملیات با هدف فراهم سازی مقدمات آزادی قصر شیرین و خارج کردن سه استان مرزی کشور از تیر رس توپخانه حزب بعث برنامه ریزی شده بود که یکی از موفق ترین عملیات ها در طول دفاع مقدس بود.
سردار کریمی خاطرنشان کرد: ۳۶ نفر از رزمندگان استان مرکزی در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
این نمایشگاه تا هفتم مهرماه جاری همه روزه از در دو نوبت صبح و عصر پذیرای علاقه مندان است.
امکانات آمد و شد نیز راس ساعت ۱۰ صبح و ۱۵ عصر از میدان امام حسین(ع)، ابتدای خیابان محسنی و میدان شورا برای انتقال علاقه مندان به نمایشگاه دفاع مقدس، مستقر هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.