برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، شکرالله حسن بیگی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی اظهار داشت: ۱۱ و نیم میلیون نفر از جمعیت زیر ۳۵ سال کشور در سن ازدواج هستند که از این رقم ۲۶۷ هزار نفر جمعیت استان مرکزی است که ۲۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی افزود: کاهش ازدواج و افزایش طلاق و زندگی های ناپایدار بین جوانان دلایل متعدد دارد که اصلی ترین علت آن بیکاری و عدم اشتغال جوانان است.

وی با اشاره به هدف اینگونه جلسات در تدوین و برنامه ریزی های پایدار برای رفع مشکلات جوانان افزود: باید در زمینه رفع معضلات و مشکلات و ایجاد اشتغال و فراهم کردن بستر ازدواج جوانان فعالیت های جهادی صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی اظهار داشت: اگر مشکل اشتغال جوانان حل شود مسائل ازدواج، مسکن و دیگر گرفتاری های این قشر برطرف خواهد شد و شاهد افزایش ازدواج و رونق کسب و کار خواهیم بود و خیلی از مشکلات مرتبط با جوانان که امروز با آن دست به گریبان هستند کمرنگ می شود.

کاهش ازدواج و ازدواج های ناپایدار معضل مهم جامعه امروز

در ادامه این جلسه، سعید ملکی، مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم گفت: کاهش ازدواج، افزایش طلاق و زندگی ناپایدار بین جوانان از مهمترین معضلات جامعه امروز است.

وی افزود: مسائل اقتصادی و فرهنگی نیز تاثیرات زیادی بر روند کاهش ازداوج داشته است و تجمل گرایی، مهریه های سنگین و هزینه های گزاف ازدواج، از دیگر علل عدم رغبت جوانان به ازدواج است.

وی گفت: شهرستان اراک با ۱۱۹ هزار نفر بیشترین جمعیت جوان مجرد و آشتیان کمترین میزان جمعیت جوان محرد را در استان مرکزی دارا هستند.

ملکی ادامه داد: ستاد ساماندهی جوانان به ریاست استاندار و همکاری بیش از ۲۰ دستگاه فرهنگی استان برای ساماندهی شرایط اشتغال و ازدواج جوانان این استان تشکیل شده اما تعامل برخی از این دستگاه ها با اداره کل ورزش و جوانان استان ضعیف است.

داوود چمانی، معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار داشت: شغل و مسکن از اصلی ترین مشکلات جوانان در ارتباط با ازدواج است.

وی با انتقاد از عدم همکاری برخی از بانک ها در مورد پرداخت وام به جوانان برای ازدواج افزود: گاهی می بینیم که یک جوان برای سه میلیون تومان وام ازدواج ماه ها در بانک ها سرگردان است و با این شرایط ازدواج بین جوانان رونق نمی گیرد.

چمانی اظهار داشت: برای تدوین برنامه های هفته ازدواج خوب بود با دستگاه ها مشورت می شد و این صحیح نیست که روز اول هفته ازدواج بنشینیم و برای هفته ازدواج برنامه ریزی کنیم.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.