برگزاری همایش زنان، اعتدال و توسعه در اراک

به گزارش مرکزی دیلی ، زهرا فرجی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این همایش در تهران به صورت ملی و با حضور رییس جمهوری و در ۱۱ استان کشور با حضور سخنرانان و صاحب نظران کشوری برگزار می شود.
وی توضیح داد: دبیرخانه این همایش در دفتر امور زنان و خانواده استانداری دایر شده و دارای دو کمیته اجرایی با راهبری خانه سازمان های مردم نهاد و کمیته علمی با عضویت فرهیختگان دانشگاهی پنج دانشگاه استان مرکزی است.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری استان مرکزی بیان کرد: هدف از این همایش کاوش در آموزه ها، رویکردها و مفاهیم اعتدال به منظور پاسخگویی مناسب و مدبرانه به مطالبات زنان و خانواده در فرایندهای مختلف توسعه و افزایش توازن و پایداری توسعه در جامعه است.
فرجی اظهار کرد: این همایش ۱۳ محور دارد که مبانی نظری زنان و اعتدال درادبیات توسعه، مطالبات زنان و حقوق شهروندی در اندیشه اعتدالی، زنان اعتدال و رفاه و اشتغال، سیاست ورزی و مشارکت در عرصه مدیریتی برای زنان اعتدال، رویکرد اعتدالی در زندگی روزمره و مسوولیت های اجتماعی و زنان، اعتدال و سلامت از جمله محورهای آن است.
وی عنوان کرد: زنان، اعتدال و نقش های فرهنگی، علمی و آموزشی، زنان اعتدالی و اوقات فراقت و کیفیت زیست، بررسی تطبیقی منطقه ای و بین المللی زنان و اعتدال و توسعه، آینده پژوهی و مطالعه روندها در حوزه اعتدال و توسعه پایدار، تجربیات اعتدال ایرانی از مشروطه تا دهه چهارم انقلاب، زنان، اعتلال و وظایف خانوادگی و رویکرد زنان در آرای بزرگان اندیشه دینی و متفکران اجتماعی ایران از دیگر محورهای این همایش است.
مشاور امور زنان و خانواده استاندار استان مرکزی گفت: رونمایی از مجموعه کتاب مقالات همایش زنان و اعتدال کشور در استان ها و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی زنان استان مرکزی از برنامه های جانبی این همایش خواهد بود.
بر اساس سرشماری سال ۹۰ از یک میلیون و ۴۱۴ نفر جمعیت استان مرکزی ۶۹۸هزار و ۴۳۲ نفر زن هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.