تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، سیف‌الله کریم‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان مرکزی گفت: مراسم تجلیل از معلمان نمونه در روز ۱۵ اردیبهشت در سالن امام علی(ع) اراک با حضور ۶۰۰ معلم استان برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم سپاس معلم در روز شنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه همزمان با سراسر کشور در تمام مدارس استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان مرکزی در تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در استان اظهار داشت: در هفته معلم ۱۵ برنامه شاخص در مناطق آموزشی و در هر مدرسه به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

*دیدار ۶۰ معلم استان با مقام معظم رهبری

کریم‌زاده، دیدار ۶۰ معلم استان با مقام معظم رهبری، دیدار معلمان با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جماعات در شهرستان‌ها، توزیع لوح فشرده آثار شهید مطهری، مسابقه خاطره‌نویسی معلمان برتر، گلباران قبور مطهر شهدا، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و دستاوردهای آموزش و پرورش، اعزام ۶۰ بیمار صعب‌العلاج به همراه خانواده به مشهد مقدس، برگزاری مسابقه پیام کوتاه با محوریت کتاب تعلیم و تربیت استاد شهید مطهری و برگزاری مسابقه کوهپیمایی جماران در اردوگاه امیرکبیر شازند و تجلیل از ۷۰ نفر از زنان کارمند نواحی استان را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه شورای آموزش و پرورش مصوب شد در هفته بزرگداشت مقام معلم، مدیران ارشد استان در کلاس‌های درس حضور یابند، تصریح کرد: در این هفته مدیران ارشد استان و فرمانداران به مدت دو ساعت کلاس‌های درس را اداره می‌کنند.

وی از اهدای یک هزار شاخه گل به معلمان و فرهنگیان بازنشسته استان، اهدای هزار کیلو شیرینی، توزیع هفت هزار و ۵۰۰ جلد کتاب اصول شهروندی، نصب شش بنر در سطح شهر و ارسال پنج هزار پیامک تبریک به فرهنگیان استان را از اقدامات شورای شهر و شهرداری اراک به مناسبت بزرگداشت هفته معلم عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: دیدار اعضای شورای شهر و شهردار و حضور در مدارس و تجلیل از معلمان و بازنشستگان فرهنگی از دیگر برنامه‌های اعلام شده شورای شهر و شهرداری اراک برای بزرگداشت این هفته است.

*هوشمندسازی ۱۸ درصد از مدارس استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از پیشرفت ۱۸ درصدی هوشمندسازی مدارس استان مرکزی خبر داد.

کریم‌زاده در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر وضعیت استان در هوشمندسازی گفت: هوشمندسازی مدارس گام بلندی در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می‌رود و جایگاه استان مرکزی در هوشمندسازی در رده استان‌های متوسط است.

وی، هوشمندسازی مدارس را نیازمند بودجه‌های استانی دانست و افزود: برای سال تحصیلی جدید مدارس خاص استان از جمله مدارس غیرانتفاعی، نمونه و شاهد هوشمند می‌شوند.

*طرح سنجش سلامت پایه اول ابتدایی از اول خردادماه

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح سنجش سلامت پایه اول ابتدایی از اول خردادماه آغاز می‌شود، ادامه داد: امسال دو هزار و ۵۰۰ نوآموز ورودی پایه اول ابتدایی در این طرح مورد سنجش قرار می‌گیرند که تعداد نوآموزان ورودی به مقطع ابتدایی نسبت به سال گذشته دو درصد رشد داشته است.

کریم‌زاده اظهار داشت: امتحانات تمامی مدارس از ۲۵ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا ۲۰ خردادماه سال ‌جاری ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، ثبت‌نام دانش‌آموزان در بقیه پایه‌ها نیز از ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیرماه انجام می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.