بارقه های اعتدال و تدبیر در قطب چهارم صنعت کشور

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادرتخصصی و چهارمین قطب صنعت کشور جایگاه کلیدی در تولید و درآمدزایی دارد و اثرگذاری و وزن این استان در دولت یازدهم نیز به خوبی در کانون توجه تصمیم سازان قرار گرفته است.
اساس اقتصاد و شاخص های توسعه یافتگی در استان مرکزی بر پایه خدمات، صنعت، کشاورزی و بنیان های فرهنگی استوار شده و دولت تدبیر و امید با درک این مهم در ۲ سال اخیر برای سرعت بخشی در مسیر توسعه و شکوفایی این مولفه ها در این خطه گام برداشته است.
***شایسته سالاری
رییس ستاد دکتر روحانی در استان مرکزی و مشاور عالی استاندار مرکزی معتقد است: یکی از مشکلات اساسی استان پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم سپردن پست های مدیریتی به افراد غیر بومی و غیر متخصص بود که در ۲ سال اخیر سعی شده با توجه به سیاست های دولت، از ظرفیت های موجود استان بر اساس شایستگی استفاده شود.
حجت الاسلام حجت الله هاشمی افزود: شایسته سالاری در اداره استان مرکزی و به کارگیری توانمندی های نخبگان، اهل علم و اندیشه، احزاب و نیروهای کارآمد از توفیقات بارز و غیر قابل انکار حیات دولت تدبیر و امید است.
وی ادامه داد: اولویت بندی چالش های پیش روی استان و تشکیل کارگروه های مختلف تخصصی با حضور صاحبان فکر و اندیشه و فعالان بخش های مختلف استان نیز از دیگر توفیقاتی است که به واسطه روی کارآمدن دولت تدبیر و امید به عنوان رویه ای کارآمد در استان مرکزی پی گرفته شده است.
حجت الاسلام هاشمی افزود: تشکیل اتاق های فکر، برگزاری نشست های شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، کارگروه منابع آب و کشاورزی و محیط زیست از جمله اقدامات شاخصی است که در این ۲ سال با جدیت در دستور کار قرار داشته است.
مشاور عالی استاندار مرکزی گفت: صنعت و کشاورزی به عنوان ۲ بال توسعه و پیشرفت استان در کانون توجهات تصمیم سازان اقتصادی قرار گرفته و مجموعه مدیران و دست اندرکاران این بخش با هماهنگی با بدنه دولت به دنبال رفع چالش های پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی در چهارمین قطب صنعت کشور هستند.
رییس ستاد دکتر روحانی در استان مرکزی بیان داشت: در انتخاب مدیران و تصمیم سازان اجرایی در استان مرکزی سعی شده تا از افراد همسو با سیاست های دولت استفاده شود که این مهم خود سبب انسجام بخشی در ارایه خدمات محسوب می شود.
حجت الاسلام هاشمی افزود: یکی از مهمترین اصول مدیریتی، تغییرات تدریجی و حفظ و ارتقای بدنه کارشناسی و مدیریتی استان با هماهنگ شدن این مدیران با سیاست های دولت تدبیر و امید بوده است که در این راستا شتابزده و غیرکارشناسی عمل نشده و اصول اخلاقی و انسانی در تغییر مدیران معیار اساسی بوده است.
وی ادامه داد: حفظ تعامل و تلاش برای ارتباط تنگاتنگ مجموعه استان مرکزی با بدنه دولت و مدیران ارشد کشوری یکی دیگر از برنامه های مد نظر در استان است.
مشاور عالی استاندار مرکزی بیان کرد: حضور بیش از ۳۵ وزیر و معاونان رییس جمهور و رؤسای سازمان های مختلف در ۲ سال اخیر در استان مرکزی مصداق بارز تعامل و عزم این استان به منظور رفع چالش های موجود و یافتن راهکارهای خدمت رسانی بیشتر به شهروندان استان با بدنه کشور است.
***صنعت و کشاورزی موتور محرکه اقتصاد استان مرکزی
دستیابی به فناوری بومی ساخت و تولید قالب های بتنی مترو موسوم به سگمنت (segment) برای نخستین بار در کشور توسط مهندسان شرکت هپکوی اراک از جمله موفقیت های شاخص حوزه صنعت در استان مرکزی در مدت حیات دولت تدبیر و امید است.
این قالب ها پیشتر از کشورهای ایتالیا و فرانسه وارد می شد و با بومی سازی دانش تولید آن گامی موثر در عرصه اقتصاد انجام و معادل چهار میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال صرفه جویی ارزی را از آن کشور کرد.
سامانه ترمز واگن های باری که دانش فنی آن در انحصار آلمان بود، برای نخستین بار در ۲ سال گذشته در کشورمان توسط متخصصان شرکت واگن پارس اراک بومی سازی شد.
با دستیابی متخصصان داخلی به این دانش و کیفیت بالای ساخت و تولید سامانه ترمز واگن های باری در این شرکت، در راستای حمایت از کار و سرمایه ایرانی، قرارداد تامین ۳۰ درصدی قطعات ترمز تولیدکنندگان داخلی واگن باری به ارزش ۸۰۰ هزار یورو بین واگن پارس و شرکت مپنا (مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) منعقد شده است.
تولید ۳۶۶ دستگاه از تجهیزات فاز ۱۴ پارس جنوبی به دست مهندسان و تکنیسین های شرکت ماشین سازی اراک برگ زرین دیگری بر افتخارات صنعت استان مرکزی در دولت تدبیر و امید گشود.
شرکت ماشین سازی اراک به عنوان عضو کنسرسیوم و تامین کننده تجهیزات ثابت، حضوری موفق در پروژه های کلان کشور دارد که در دو سال اخیر با هوشمندی و برنامه های کارآمد نقش افرین موثری در حرکت رو به رشد صنعت کشور داشته است.
مشارکت ماشین سازی اراک در فاز ۱۴ پارس جنوبی شامل تهیه وتولید ۱۶۵ دستگاه مخزن تحت فشار، ۱۶ دستگاه رآکتور، ۴۰ دستگاه برج، ۸۱ مبدل حرارتی ،۱۵۲ ایرکولرو ۱۲ دستگاه تفکیک گر بوده است.
هم اینک با تلاش مهندسان و متخصصان جوان صنعتی بیش از ۹۵ درصد پروژه ساخته و در سایت پارس جنوبی تحویل شده است.
بومی سازی دانش فنی ساخت تجهیزات و سامانه های صنعتی مورد نیاز کشور توسط ماشین سازی اراک سالانه از خروج مقادیر قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می کند که این مهم نماد عینی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
ساخت سه برج جدا کننده متان و دو برج جاذب توسط شرکت ماشین سازی اراک برای استقرار در واحدهای ۱۰۵ و ۱۰۱ فاز ۱۴ پارس جنوبی در کارنامه افتخارات این استان به ثبت رسید.
در گذشته تجهیزات و سازه های مورد نیاز در دیگر فازهای پارس جنوبی از خارج کشور تامین می شد که با حضور موفق شرکتهای دانش بنیان ایرانی از جمله ماشین سازی اراک، کار تامین تجهیزات مورد نیازِ این واحدها در کشور بومی سازی شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی معتقد است: رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال و بازتوانی مجدد واحدهای صنعتی و تولیدی استان قابل لمس است.
علیرضا زاوشی افزود: از ابتدای امسال ۱۸۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۳ میلیون دلار از این استان به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه قبل از نظر وزن و ارزش به ترتیب افزایش ۳۲ درصدی و ۲۵درصدی داشته است.
وی ادامه داد: پارسال نیز یک میلیون و ۳۲۳ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.
زاوشی اظهار کرد: در دو سال اخیر فرآورده های پتروشیمی، شمش آلومینیوم، انواع شیشه ساختمانی و جام، عایق های رطوبتی، الیاف پلی استر، سیمان و گچ، مواد پروتینی، آلایش خوراکی، مواد لبنی، گل و گیاه عمده کالاهای صادراتی از استان مرکزی است که به ۱۹ کشور صادر شده است و افق بازی برای توسعه صادرات به عنوان یکی از اهداف راهبردی دولت در استان دنبال می شود.
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان مرکزی افزود: ثبت ملی نشان جغرافیایی سه محصول انار ساوه، سنگ تراورتن محلات و پسته زرندیه در دولت تدبیر و امید انجام شد و این نشانگر خردورزی در تصمیم های این حوزه است.
وی ادامه داد: مجوز ۹۰۰ طرح سرمایه گذاری استان مرکزی در دولت تدبیر و امید حجم سرمایه گذاری های انجام شده در این استان را به مرز ۲۹۱ هزار میلیارد ریال رسانده است .
زاوشی می گوید: ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی پارسال درقالب سه طرح صنعتی بزرگ از سوی بانک عامل به متقاضیان استان پرداخت شد که این مهم توجه زیربنایی دولت به حل رکود در تولید را نشان می دهد.
وی ادامه داد: از زمان حیات کوتاه دولت تدبیر و امید تا کنون، ۱۶۷ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که بهره برداری از آن ها جهشی در حوزه اشتغال و درآمدزایی کشور محسوب می شود.
زاوشی اظهار کرد: طرح های مذکور با مجموع سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال آغاز شده که با بهره برداری از آن ها هفت هزار و ۸۳۰ اشتغال جدید در استان مرکزی ایجاد می شود.
وی افزود: تا کنون سه هزار و ۲۲ پروانه صنعتی برای واحدهای استان مرکزی، صادر شده که شهرستان اراک با ۹۹۹ پروانه رتبه نخست را دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز معتقد است: جهش فعالیت های اقتصاد کشاورزی استان در دو سال اخیر روند صعودی داشته است.
علی بابایی افزود: تامین اعتبار لازم برای توسعه آبیاری ها نوین در بخش کشاورزی از سوی دولت تدبیر در استان مرکزی برگ زرینی بر افتخارات استان است.
وی افزود: اجرای ۶۷ پروژه فنی، عمرانی و تولیدی در بخش های مربوط به آب و خاک و خدمات فنی مهندسی شامل احداث کانال انتقال آب، لایه روبی قنوات و توسعه سیستم های نوین آبیاری نیز از دیگر برکات دومین سال استقرار دولت تدبیرو امید در استان است.
به گفته بابایی،در مجموع برای اجرای این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، و آورده بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
وی بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی و افزایش سهم صادرات محصولات کشاورزی نیز در دو سال اخیر مورد توجه تصمیم سازان بخش کشاورزی استان قرار گرفته است.
بابایی افزود: شش واحد صنایع تبدیلی در استان وارد مدار تولید شدند و برای راه اندازی این واحدها ۴۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری اختصاص یافت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: افزایش هشت درصدی تولید گوشت مرغ، اختصاص هشت درصد از تولید گوشت ماهیان خاویاری کشور به استان مرکزی و هدفگذاری تولید دو هزار ۹۶۰ تن انواع آبزی پرورشی در کنار صادرات بیش از ۱۱۰ هزار قطعه انوع ماهیان زینتی تنها بخشی از کارنامه بخش کشاورزی استان مرکزی در دولت تدبیر و امید است.
وی افزود: تنها در پنج ماه نخست امسال، شش واحد صنایع تبدیلی با ظرفیت سالانه ۵۸ هزار تن محصولات خام کشاورزی در استان مرکزی بهره برداری شد که حرکت برنامه محور در این بخش را تایید می کند.
بابایی افزود: تا پایان امسال نیز ۱۷ واحد صنایع تبدیلی دیگر در سطح استان مورد بهره برداری قرار می گیرند که این واحدها نیز سالانه ۸۱ هزار تن محصولات خام کشاورزی فرآوری می کنند.
*** یکهزار و ۱۵۰ میلیارد کاهش هزینه های بخش سلامت استان مرکزی در حیات دوساله دولت تدبیر و امید
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ارک معتقد است: استقرار دولت تدبیر در طول دو سال اخیر و ارایه سیاست های کلان این حوزه در قالب طرح توحل نظام سلامت حدود یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال از سربار هزینه های بهداشتی و درمانی شهروندان استان مرکزی کاسته است.
دکتر حسن طاهر احمدی افزود: بسته های خدمتی نوین سلامت در استان مرکزی برای نخستین بار سبب شد تا میزان رضایتمندی عمومی شهروندان از خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در بخش کاهش هزینه سرانه های درمانی تا مرز ۸۵ درصد افزایش یابد.
وی ادامه داد: در راستای اجرای سیاست های کلان دولت تدبیر و امید در استان مرکزی هم اینک تمامی روستاهای استان از پزشک عمومی برخوردارند.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ، برای اولین بار در تاریخ پزشکی استان مرکزی نرخ سزارین با حمایت های لازم از سوی وزارت بهداشت و درمان و تامین هزینه های لازم تا ۱۱ درصد کاهش یافت.
طاهر احمدی اضافه کرد: افزایش پزشکان مقیم متخصص در مراکز بهداشتی و درمانی، اجرای طرح هتلینگ در بیمارستان های دولتی، باسازی و نوسازی فیزیکی مراکز درمانی و بهداشتی شهری و روستایی، ورود هفت دستگاه آمبولانس از مجموع ۴۰ سهمیه تخصیصی، پرداخت هزینه های بیماران خاص از جمله ام اس و کاهش چشمگیر معوقات دانشگاه علوم پزشکی از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در دو سال گذشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ۱۸ ماه از معوقات پزشکان و پرستاران اراک با تامین اعتبارات به روز شد و با سیاست های اتخاذ شده از محل منابع داخلی به دنبال جلوگیری از بروز مجدد معوقه ها هستیم.
طاهر احمدی اضافه کرد: طرح توسعه بیمارستان ولی عصر اراک بدر دولت تدبیر و امید با تخصیص اعتبارات ملی و داخلی با پیشرفت ۲۰ درصدی همراه است که در صورت تخصیص اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی ظرف سه سال آینده آماده بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی اراک، توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری به عنوان یکی از بیمارستانهای قطب درمان سرطان در غرب کشور، تامین دستگاه ماموگرافی نیز از دیگر اقدامات انجام شده بخش بهداشت و درمان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید است.
طاهر احمدی بیان کرد: تامین دستگاه های مورد نیاز دیالیز، تامین سی تی اسکن توده شناسی تخصصی در بیماری های سرطانی، افزایش تعداد تخت های مراقبت های ویژه و انتقال بخشی از خدمات اورژانس اراک به مرکز درمانی امیرالمومنین نیز از توفیقات دیگر حوزه بهداشت و درمان در دو سال اخیر است.
*** آسیب شناسی ناهنجاری های حوزه زنان و تلاش به منظور مشارکت پذیری اجتماعی در بدنه جامعه
مدیر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی نیز معتقد است: رویکرد قابل لمس دولت تدبیر و امید در استان مرکزی توجه به بازخوردهای مشارکت بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است.
زهرا فرجی افزود: تدوین کمیته های هشتگانه زنان در استان مرکزی و تدوین راهبردهای اساسی حضور فعال این قشر، در فرصت سازیهای مختلف در دو سال اخیر مد نظر قرار گرفته است .
وی ادامه داد: کارآفرینی و ایجاد اشتغال مولد به ویژه برای زنان سرپرست خانوار از جمله رویکردهایی است که در طول حیات دو ساله دولت تدبیر و امید با ایجاد بازارچه های خود اشتغالی و ارایه تسهیلات کم بهره بانکی به منظور توسعه مشاغل خانگی به منصه ظهور رسیده است.
به گفته فرجی، آسیب شناسی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی زنان و بانوان استان مرکزی با اولویت طلاق و اعتیاد در کارگروه های تخصصی در دستور کار قرار دارد که با توجه نقشه راه جامع در استان پیگیری می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی بیان کرد: تدوین پنج راهبرد اساسی حوزه زنان در این استان انجام شده که فرهیختگان و صاحبان فکر و اندیشه با عضویت در کارگروه های مربوطه در صدد توانمند سازی مشارکت زنان و بانوان در عرصه های مختلف هستند.
فرجی ادامه داد: تدوین و ابلاغ بخشنامه افزایش ساعات ورزش زنان شاغل در ادارات، توسعه ورزش های همگانی ویژه بانوان در پارک ها و اجرای ۴۶ طرح مصوب و ۱۷ برنامه پژوهشی از مجموع ۲۰۰ برنامه تدوین شده حوزه زنان از جمله فعالیت های شاخصی است که در طول دو سال حیات دولت تدبیر و امید در این استان اجرایی شده است.
*** تحول آفرینی حوزه ورزش استان مرکزی در کارنامه ۲۴ ماهه دولت تدبیر و امید
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: ورزشکاران و فعالان عرصه ورزش استان در دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید کارنامه مطلوبی از خود به جای گذاشتند.
سعید ملکی افزود: حضور بیش از پنج ورزشکار استان در مسابقات پارالمپیک لندن و کسب چهار مقام و حضور ۱۴ ورزشکار در مسابقات آسیایی اینچئون کره جنوبی و کسب هشت مقام از جمله موفقیت های ورزشکاران این استان است.
وی ادامه داد: کسب عنوان برتر برنامه های هفته ازدواج در جشنواره ملی جوان ازدواج و پیگیری مصوبات سند کاهش طلاق و کسب ۱۲ رتبه برتر هیات های ورزشی استان در ارزیابی عملکرد فدراسیون ها از دیگر افتخارات ورزش استان مرکزی در دولت تدبیر و امید است.
*** توزیع اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی طرح جامع کاهش آلودگی هوا
استاندار استان مرکزی نیز معتقد است: دریافت و توزیع اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی طرح جامع کاهش آلودگی هوا، با مصوبه هیات وزیران و پیگیری انجام شده تصمیم سازان دولت اعتدال و تدبیر، اراک نیز جزو شهرهای واجد شرایط برخوردار از سامانه حمل و نقل ریلی (مترو) شناخته شد.
زمانی قمی، با اشاره به پیگیری ویژه موضوع ‘آلودگی هوای شهر اراک’ که موضوع در ابعاد مختلف بررسی، پیگیری و اقدامات مناسبی انجام شده است افزود: برگزاری جلسات طرح کاهش آلودگی هوا هر ۱۵ روز یکبار، اجرای طرح های مختلف در صنایع تولیدی استان از جمله گوگرد زدایی پالایشگاه، گازرسانی به کوره های آجرپزی، ایجاد حداقل ۳۰۰هکتار فضای سبز در شهر اراک و پیگیری کاشت ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز تا چهار سال آینده، پیگیری اجرای بندهای مختلف مصوبه هیأت وزیران در خصوص طرح کاهش آلودگی هوا بالاخص اخذ اعتبارات ملی، پیگیری مصوبات مربوط به موضوع حمل و نقل درون شهری از مواردی است که در طول این دو سال مد نظر قرار گرفته است .
وی ادامه داد: رایگان شدن هزینه های رادیو تراپی و شیمی درمانی برای بیماران سرطانی، ایجاد شبکه بهداشت و درمان در شهرستان های فراهان و خنداب، راه اندازی مرکز تخصصی ناباروری در استان، تامین تجهیزات مراکز درمانی استان نیز از شاخصه های خدمت رسانی خادمان مردم استان مرکزی در دولت تدبیر و امید است.
زمانی قمی با اشاره به وضعیت محیط زیست استان گفت: دولت یازدهم با نگاهی ویژه به محیط زیست کار خود را آغاز کرد و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ابتدای کار خود با حضور در استان های مختلف وضعیت را از نزدیک بررسی کرد که استان مرکزی دومین استانی بود که مورد رصد قرار گرفت.
استاندار مرکزی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از پروژه توسعه و تطویل باند فرودگاه اراک و برقراری پروازهای، مشهد و کیش، پیگیری اتصال ریلی سریع اراک-قم-تهران و همچنین اراک- خمین- گلپایگان- اصفهان، پیگیری ارتباط ریلی اراک- مهاجران، پیگیری طراحی و اجرای شهرک صنوف مزاحم اراک و انتقال فعالیت های آلاینده و ناهمسان شهری به خارج از شهر از دیگر اقداماتی بود که در دوران استقرار دولت تدبیر و امید در استان مرکزی اجرا شده است .
استاندار مرکزی گفت: طراحی و اجرای پهنه گردشگری جنوب شهر اراک موسوم به دره گردو به مساحت تقریبی ۸۰۰ هکتار در راستای ایجاد فضای فراغتی و تفرجگاهی زیبا برای عموم مردم شهر اراک، سازماندهی و برنامه ریزی به منظور اجرایی کردن طرح بزرگراه امیرکبیر (موسوم به ۵۵ متری) اراک، احداث دومین شهرک صنعتی در شهرستان ساوه، احداث شهرک اصناف در خمین، پیگیری اجرای پروژه کتابخانه مرکزی شهر اراک بعد از ۱۰ سال، برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی میان صنایع مستقر در محور غرب شهر اراک به منظور جلب مشارکت آنها در ایجاد دو هزار هکتار فضای سبز ،فعال سازی کمیته اشتغال روستایی از دیگر مواردی است که در طول دو سال گذشته اجرایی شده است.
*** رفع مشکلات شهرستان ها، بخش ها و روستاهای استان مرکزی در بازدید مستمر مدیران دولت تدبیر و امید
یکی از مشکلات اساسی در استان مرکزی و سایر استان ها ناهمسانی توزیع مناسب خدمات وعدم توسعه یافتگی مرکز استان و سایر شهرستان ها بوده است.
استاندار مرکزی گفت: توزیع مناسب بسترهای توسعه یافتگی و تلاش برای جلب مشارکت سرمایه گذاران در همه شهرهای استان با توجه به ظرفیت های موجود هر شهر و منطقه از دیگر اقداماتی است که در دولت تدبیر و امید مد نظر بوده است.
زمانی قمی تاکید کرد: برگزاری جلسات متعدد به ویژه نشست های مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه استان با کمیته برنامه ریزی شهرستان ها و اتخاذ تصمیمات لازم، به علاوه حضور در هفته های فرهنگی هر شهرستان استان از دیگر اقدامات شاخصی است که در جریان استقرار دولت تدبیر و امید در استان مرکزی به منصه ظهور رسیده است.
به گفته زمانی قمی، در این بازدیدها اقدامات مختلفی از جمله دیدار با خانواده شهدا، بازدید از صنایع و بررسی و پیگیری جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و دیدار مردمی انجام شده است .
*** تدوین سند فرهنگی استان مرکزی برای نخستین بار در کشور
استاندار مرکزی گفت: سند فرهنگی و اجتماعی و اطلس آموزش عالی استان مرکزی برای نخستین بار در کشور با توجه به رویکردهای فرهنگی و اجتماعی خاص این منطقه با دریافت نظر صاحبان علم و اندیشه و متفکران، اندیشمندان و فرهیختگان دانشگاهی تدوین شد.
زمانی قمی بیان کرد: بازدید منظم از رسانه های خبری، حمایت از مطبوعات و رسانه ها، صدور بخشنامه برای پس گرفتن شکایت دستگاه های اجرایی از مطبوعات، به گفته استاندار مرکزی فعالسازی ستاد ساماندهی امور جوانان، بزرگداشت مفاخر و تهیه شناسنامه اشتغال در راستای حل مشکلات اقتصادی که در سالیان اخیر گریبان کشور را گرفته است، نیز از دیگر اقدامات انجام شده در سال های اخیر است .
وی گفت: فعال سازی شورای گفتگوی بخش خصوصی، تشکیل اتاقهای فکر اقتصادی استانداری در راستای استفاده از دیدگاه صاحبنظران استان شامل: اتاق فکر آب، کشاورزی و محیط زیست – اتاق فکر صنعت و معدن – اتاق فکر بازرگانی و خدمات تولید و اتاق فکر جوانان که تاکنون چندین نشست و جلسه با حضور نخبگان و کارشناسان اقتصادی در استان و خارج از استان برگزار شده است.
استاندار مرکزی افزود: فعال سازی جلسات متعدد ‘ستاد سرمایه گذاری استان’ به ویژه تلاش برای جذب سرمایه گذاری های خارجی، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و توانمندی های اشتغال روستایی برای اولین بار در استان در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی در راستای حمایت از تولید و صنایع روستایی استان از دیگر اقدامات انجام شده در طول دو سال فعالیت دولت است.
زمانی قمی در خصوص کاهش نرخ بیکاری استان نیز گفت: کاهش نرخ بیکاری در خرداد ماه ۱۳۹۳ در مقایسه با خرداد ماه سال ۱۳۹۲ که به شش و هشت دهم درصد رسیده است.
وی درباره کاهش نرخ تورم در استان همچنین افزود: کاهش نرخ تورم استان در خرداد ماه ۱۳۹۳ در مقایسه با خردادماه سال ۱۳۹۳ با هشت درصد کاهش به سه و نه دهم درصد رسیده است.
وی می گوید: بررسی طرح تهیه شناسنامه سیاسی استان، برگزاری مستمر جلسات کمیسیون کارگری و پیگیری مصوبات آن، تلاش برای تثبیت، تقویت و رشد نهادهای مدنی اعم از تشکل های سیاسی، انجمن های صنفی و احزاب نیز از دیگر فعالیت های انجام شده در دو سال گذشته است.
وی گفت: صدور مجوز فعالیت پنج حزب و تشکل صنفی جدید، صدور مجوز برای فعالیت ۲۰ سازمان مردم نهاد در سطح استان نیز از جمله اقدامات انجام شده در استان مرکزی است.
به هر حال عملکرد تصمیم سازان دولت تدبیر و امید در استان مرکزی در ۲ سالی که گذشت روزنه های امید را در دلهای مردم روشن ساخت.
به نظر می رسد پرهیز از شعارهای افراط گریانه، پاسخگویی به مطالبات مردم و تلاش در جهت افزایش سطح رفاه و معیشت شهروندان از جمله سیاستهایی باشد که میزان رضایتمندی عمومی از دولت تدبیر و امید را افزایش می دهد.

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. اراکی گفت:

    نمیشود به این زودی راجع به عملکرددولت نظرداد هرچندهنوز عملکرد قابل دفاع و ماندگاری از دولت ندیده ایم امابایددوسال دیگرصبرکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.