لزوم تعامل با سمن‌ها و فعالان رسانه‌ای حوزه سلامت

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار مهر، حسن طاهراحمدی بعد از ظهر دوشنبه در نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد و فعالان رسانه ای حوزه سلامت اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های خوب سمن ها و رسانه ها، تعامل با سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت و همچنین فعالان رسانه ای این حوزه به عنوان یکی از چهار رکن ارتقای نظام سلامت در استان مرکزی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در سال های اخیر دانشگاه علوم پزشکی اراک با مشکلات متعددی از جمله بدهی ۱۵۰ میلیارد تومانی، عدم انگیزه و اعتماد در پرسنل این حوزه و مشکلاتی از این قبیل دسته و پنجه نرم کرد که در راستای حل این مسائل اجرای چهار برنامه و راهکار مدرنظر قرار گرفت.

طاهر احمدی افزود: بهره گیری از کار تیمی و افراد کارآزموده در حوزه سلامت اولین راهکار برون رفت دانشگاه علوم پزشکی اراک از برخی مسائل مشکلات بود که به دنبال آن تلاش کردیم بخشی از مطالبات پرسنل را پرداخت کرده و عدم رضایتمندی آنان را به میزان زیادی کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در گام دوم تلاش شد تا در عین پیشبرد سیاست ها و برنامه های دولت در حوزه سلامت، از ورود مسائل مربوط به سیاست به حوزه بهداشت و درمان استان جلوگیری شود.

طاهراحمدی بیان داشت: سومین اقدام در جهت ارتقای نظام سلامت در استان برقراری تعامل با تمامی بخش های تاثیرگذار در حوزه بهداشت و درمان در استان و سایر ارگان ها بود که در این راستا همکاری و تعامل مناسبی با سایر سازمان ها برقرار شد.

وی گفت: یکی از مسائلی که طی مدت اخیر جای خالی آن در حوزه سلامت و درمان استان احساس شد، مساله ضرورت تعامل با سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت که فعالیت خالصانه و به دور از چشمداشت آنان در حوزه سلامت جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: بهره گیری از توان سازمان های مردم نهاد و فعالان رسانه ای حوزه سلامت مساله مهمی است و باید گفت دولت و وزارت بهداشت بدون تعامل با سازمان های مردم نهاد، توان حل تمامی مشکلات حوزه درمان را ندارد.

طاهر احمدی افزود: چهارمین برنامه دانشگاه علوم پزشکی در استان بر مبنای انتقاد پذیری و طرح خلاهای این حوزه قرار گرفت که با توجه به فاصله زیاد با ایده آل های حوزه سلامت و درمان، بخش عمده ای از این مسائل با همراهی سمن ها و فعالان رسانه ای حوزه سلامت رفع می شود، البته به شرط آنکه انتقادات همراه با دلسوزی و آگهی و به قصد تخریب نباشد.

گفتنی است در این نشست برخی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد حوزه سلامت استان و همچنین فعالان رسانه ای به بیان نقطه نظرات خود در راستای افزایش همکاری و تعامل متولیان نظام سلامت در استان با سمن ها و رسانه ها پرداختند و مقرر شد سمن ها و غعالان حوزه رسان های استان یک نفر را به عنوان مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک برای تعامل در این زمینه معرفی نمایند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.