نشست مشترک سرمایه گذاران چینی با مسوولان استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی در این نشست گفت: این استان مزیت های ارزشمندی در حوزه سرمایه گذاری خارجی دارد و با توجه به حمایت های دولت و ارایه مشوق های مالی و اعتباری، زمینه برای سرمایه گذاری خارجی بیشتر از گذشته مهیاست.
محمد رضا نجفی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به واسطه بهره مندی از ذخایر ارزشمند و منابع لازم، یکی از نقاط هدف سرمایه گذاران خارجی است که دولت یازدهم با درک این مهم، سعی و اهتمام در حمایت از این سرمایه گذاران دارد.
وی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور با دارا بودن بیش از دو هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ، مزیت های بالقوه ای برای سرمایه گذاری به ویژه در حوزه صنعت دارد.
نجفی بیان کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی دولت در حوزه سرمایه گذاری خارجی، ظرفیت مناسبی در جهت توسعه اقتصادی و استفاده از فناوری های نوین فراهم شده که استان مرکزی نیز در پی تحقق این مهم گام برمی دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری مرکزی اضافه کرد: طرف چینی به دنبال سرمایه گذاری در شهر خمین است که در صورت تحقق این مهم بزرگترین مجموعه تامین کننده نیازهای نیروگاهی منطقه در این شهر احداث می شود.
وی ادامه داد: برای احداث این مجموعه، ۲۰۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی خمین در نظر گرفته شده و سیر اداری و اخذ مجوزهای لازم از سوی طرف ایرانی و خارجی در حال پیگیری است.
به گفته نجفی، دستگاههای اجرایی استان مرکزی به منظور تسریع در پیشبرد انجام عملیات اجرایی این طرح سرمایه گذاری، از همه توان و ظرفیت لازم بهره می گیرند.
رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی نیزدر سخنانی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی مستقر در هر استان، وظیفه پیگیری امور مربوط به سرمایه گذاری هارا بر عهده دارد.
حسن میرزاخانی افزود: مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی در استان مرکزی نیز ساز و کارهای لازم برای حمایت از سرمایه گذاران در دستور کار دارد.
وی ادامه داد: بررسی راهکارهای شتاب بخشی در اجرای طرح سرمایه گذاری شرکت چینی جیننگ jieneng در خمین در اولویت قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی نیز در سخنانی گفت: شرکت شهرکهای صنعتی زیر مجموعه ای از وزارت صنعت،معدن و تجارت است که وظیفه تامین زمین و خدمات لازم برای سرمایه گذاری را بر عهده دارد.
مصطفی آمره افزود: بر اساس سیاست های کلی این شرکت، دولت برای حمایت از سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی مشوق های مناسبی تدوین کرده که یکی از مهمترین آنها تملک زمین محل سرمایه گذاری با ثبت یک شرکت ایرانی است.
وی ادامه داد: تامین امکانات خدماتی لازم و اخذ مجوزهای استقرار سرمایه گذار در شهرکهای صنعتی از جمله دیگر وظایفی است که توسط شرکت شهرکهای صنعتی ارایه می شود.
در ادامه این نشست نمایندگان شرکت سرمایه گذار چینی به ارایه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور مطرح است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.