یکهزار و ۳۱ پروژه عمرانی و فرهنگی هدیه دولت به مردم استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی ، محمود زمانی قمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در آستانه هفته دولت افزود: از این تعداد طرح ۹۶۵ پروژه بهره برداری می شود و عملیات اجرایی ۶۶ پروژه نیز با حضور خادمان دولت در استان مرکزی آغاز خواهد شد.
وی گفت: یکهزار و ۵۸۱ میلیارد و ۶۶۴ میلیون ریال از اعتبارات این پروژه ها از محل اعتبارات ملی، ۶۹۶میلیارد و ۹۲۱ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و بقیه از سایر منابع اعتباری تامین شده است.
استاندار استان مرکزی بیان کرد: ۵۰۹ میلیارد و ۷۵۲میلیون ریال از منابع مالی این پروژه ها از محل تسهیلات اعتباری تامین شده است و با بهره برداری از این پروژه ها در مجموع ۱۲۳ هزار و ۱۸۸ خانوار در استان از مزایای آن ها برخوردار می شوند.
زمانی قمی اشتغال حاصل از طرح های هفته دولت در استان مرکزی را چهار هزار و ۵۶۱ فرصت شغلی پایدار اعلام کرد.
وی توضیح داد: ۶۴۲ مورد از پروژه های عمرانی و فرهنگی هفته دولت با هشت هزار و ۷۲۴ میلیارد و ۷۹۵ میلیون ریال اعتبار با محوریت ۳۳ دستگاه اجرایی آماده بهره برداری شده که در مجموع ۷۳ هزار و ۴۶۸ خانوار از مزایای آن بهره مند شده و سه هزار و ۸۰۸ فرصت شغلی را در استان به ارمغان می آورد.
استاندار استان مرکزی اظهار کرد: ۱۰۵ مورد از پروژه های هفته دولت امسال استان با مجموع اعتبار ۴۴۶ میلیارد و ۲۸۱ میلیون ریال در حوزه شهرداری ها است که شامل ۹۴ پروژه قابل بهره برداری و آغاز ععملیات اجرایی ۱۱ طرح مدیریت شهری است.
زمانی قمی ادامه داد: اشتغال حاصل از پروژه های هفته دولت شهرداری های استان مرکزی ۷۵۳ فرصت شغلی پایدار است و شش هزار و ۷۲۲ خانوار نیز از مزایای آن بهره مند می شوند.
وی یادآور شد: ۲۲۹پروژه آماده بهره برداری استان مرکزی نیز با مجموع اعتبار ۱۹۲ میلیارد و ۱۷۴ میلیون ریال در حوزه روستایی است که ۴۲ هزار و ۸۹۸خانوار از مزایای آن برخوردار می شوند.
استاندار استان مرکزی گفت: با برنامه ریزی انجام شده در طول هفته دولت سفرهای مقامات ارشد اجرایی استان به تمامی شهرستان های دوازده گانه انجام می شود که علاوه بر بهره برداری از پروژه های عمرانی و فرهنگی، حضور در گلزار شهدا، دیدار صمیمی با مردم از برنامه های محوری خواهد بود.
زمانی قمی گفت: هفته دولت نمادی از وحدت مردم و دولت اسلامی است و دولت تدبیر و امید با رویکردی مردمی و مدیریتی عقلانی هدیه بزرگ اصلاح امور ، همگرایی و آرامش عمومی و ترمیم انحراف های برنامه ای را به مردم هدیه داد.
وی افزود: ایجاد ثبات نسبی اقتصادی برای مردم و فعالان حوزه اقتصاد، تکیه بر اخلاقمداری و پاکدستی و ارتقای عزتمندی کشور با پیروزی در مذاکرات هسته ای گوشه ای از تلاش های صادقانه دولت اعتدالی به مردم است که در هفته دولت زوایا و ابعاد آن با مردم بیشتر بازگو می شود.
استاندار استان مرکزی اظهار کرد: هفته دولت فرصتی است تا برنامه های کم نظیر دولت در حوزه تحول نظام سلامت، تعمیق رویه های پرسشگری و ایده پردازی در نظام آموزش و پرورش و اقدامات مهم و اثرگذار فرهنگی و اجتماعی در کشور و استان از زوایای مختلف مطرح شود و به بحث و نظر گذاشته شود.
استان مرکزی با یکهزار و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت به عنوان پایتخت صنعتی کشور و یکی از قطب های قدرتمند کشاورزی و خدمات مطرح است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.