برگزاری میزگرد بررسی عملکرد دولت یازدهم در ایرنا استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، در این میزگرد تخصصی که با هدف بیان گوشه ای از دستاوردهای دولت یازدهم در استان مرکزی و پیامدهای آن، تشریح سیاست ها و ارایه راهکارهای سازنده در تسهیل امور برگزار شد، معاون امور هماهنگی و عمرانی استاندار مرکزی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل دفتر زنان و خانواده استانداری، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر کل دفتر اقتصادی استانداری و کارشناسانی از خانه تشکل های مردم نهاد استان و صدا و سیمای مرکز اراک به بحث و تبادل نظر پرداختند.
یادآوری شاخص ها و سیاست های کلان دولت تدبیر و امید در هر حوزه تخصصی و زنجیره ای از اقدامات در حوزه های ماموریتی استان مرکزی ،تحلیل راهبردهای اجرایی صورت گرفته و تاثیری که در ترمیم کاستی ها و انحرافات داشته، ترسیم شرایط فعلی استان و افق های توسعه ای بر مبنای رویکردهای دولت، شاکله محورهای این میزگرد بود.
مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان مرکزی در این میزگرد حاکمیت ساختار مدیریتی مبتنی بر خواست و نیازهای اصلی مردم و هدایتگری سرمایه ها و اعتبارات بر مسایل اساسی را از مهمترین راهبردهایی عنوان کرد که در عمر دو ساله دولت یازدهم در استان مرکزی اجرایی شده و موتور محرکی برای حل بسیاری از مشکلات و گره گشایی از معضلات این خطه بوده است.
وی تکیه بر پاکدستی و تعهد ، خلاقیت و نوآوری در روش های مدیریتی، سوق دادن اعتبار در طرح های مهم، تقویت همدلی دستگاه های اجرایی در شتاب بخشی به امور، تمرکز بر راهبردهای عمران روستایی، بهبود زیرساخت های حوزه راه، شهرسازی، سلامت، حمل و نقل ترکیبی، آبرسانی به شهرها، ساماندهی مشکلات مسکن مهر و آلودگی هوا را از جمله دستاوردهای دوساله دولت در استان مرکزی عنوان کرد.
وی بیان کرد: با وجود محدودیت جدی اعتباری، دولت توانسته در سایه همدلی و استفاده از ظرفیت های فرابخشی و فرادستگاهی الگوی جدیدی را در پیشبرد مسایل عمرانی پی بگیرد به طوری که در دوسال گذشته با جلوگیری از توزیع اعتبار در طرح های غیراولویت دار، به اندازه هشت سال موفقیت در طرح های نیمه تمام استان حاصل است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار استان مرکزی پیوند سیاست تمرکز بر تکمیل پروژه های با پیشرفت بالا با نیازهای پایه مردم(مساله شناسی واقعی استان) را هدیه شیرین دو سال گذشته در استان مرکزی عنوان کرد که سرعت بخشی به پروژه بیمارستان ولیعصر (عج) اراک، تکمیل بزرگراه های شریانی استان نظیر اراک – خمین ، مدیریت نوین و بهینه پسماند شهری و روستایی، بهبود کسب و کار روستایی با تقویت زیرساخت های اشتغال، فعال سازی فرودگاه اراک با تکمیل پروژه لایتیگ پروازی، گره گشایی از مشکل ایجاد مترو در کلانشهراراک و پیشبرد پنج تقاطع غیرهمسطح در این شهر، سرعت بخشی به ساخت دو شهرک خدمات خودرو و صنوف مزاحم را از جمله این اقدامات عنوان کرد و گفت: در تمام شهرستانهای استان پروژه هالی مهمی اجرا شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این میزگرد گفت: اقتصاد مبتنی بر دولت نیازمند یک ساختار برنامه ریزی کارآمد و توسعه گرا است و دولت تدبیر و امید با درک موثر و عمیق این مهم، احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی را در دستور کار قرار داد.
رقیه یادگاری افزود: با استقرارو سازمان مدیریت در استان به مدد سیاست های دولت ، بستر هسته برنامه ای به عنوان بازوی فکری و پشتوانه مطالعاتی و کارشناسی در منطقه مهیا شده که این اتفاق مبارک نظم در امور، پیشگیری از حیف و میل های مالی و انحراف در راهبردها را در پی دارد.
وی گفت: ایجاد کانون قوی از فرهیختگان فکری و علمی، گروه های مرجع و اثرگذار و سمن ها در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به منظور ایجاد تیمی منسجم و قوی برای تدوین برنامه ششم توسعه از دستاوردهایی است که به مدد احیای سازمان مدیریت با حمایت دولت در استان مرکزی حاصل شده است.
یادگاری سیاست دولت در حوزه عمرانی برای تخصیص منابع اعتباری محدود به طرح های اولویت دار و با پیشرفت فیزیکی بالا را یک مزیت در دو سال قبل عنوان کرد و گفت: تسهیل امور برای خیران و بخش خصوصی از طریق فاینانس و روش های دیگر جذب منابع مالی به منظور جبران اعتبار محدود در امور عمرانی رویه ای موثر و به جا از سوی دولت بود که در استان مرکزی توانسته تحرک در عمران و اقتصاد ایجاد کند و پیامدهای آن محسوس است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی گفت: تاکید دولت بر تعادل های منطقه ای و آمایش سرزمین و تدوین سند آمایش استان و آینده نگری در حوزه استفاده صحیح از منابع پایه و رد پای اکولوژیکی استان از اقدامات ریشه ای و موثر دولت در عرصه برنامه ریزی و نظم در مدیریتی در سال گذشته بود که به بار نشست.
یادگاری رویکرد تدوین برنامه ششم توسعه استان مرکزی را بر هسته های خط دهنده توسعه و کانون های کلیدی و محرک در توسعه متوازن استان عنوان کرد و گفت: تفاوت معنادار تدوین این برنامه با سند برنامه ای قبل این است که به دنبال برنامه های راهبردی که مبتنی بر سیاست و اقدامات کلی و جامع و بدون اولویت بندی بود ، نمی باشد.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی نیز در این میزگرد عنوان کرد: ارتقای سرمایه اجتماعی به عنوان محوریت برنامه های دولت تدبیر و امید در استان مرکزی دنبال شده که مولفه های متنوع و گسترده آن با تکیه بر توان و اهمیت نقش سازمان های مردم نهاد در تمامی بخش ها توانسته تحرک عمیق و اساسی در پیشیرد مسایل این حوزه داشته باشد.
غلامرضا فتح آبادی افزود: سیاست دولت در محوریت دادن به سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی در تمامی عرصه ها است و از نظر کمی در این بخش استان مرکزی توانسته در دو سال گذشته با ۲۵ درصد رشد ، تعداد سازمان های مردم نهاد را به ۳۸۶تشکل افزایش دهد.
وی یادآور شد: برای اولین بار در دو سال اخیر بستری فراهم شده که سازمان های مردم نهاد در راستای نقش نظارتی

ممکن است بپسندید...