بازدید استاندار مرکزی از شرکت هپکو اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، لطف الله سعیدی ظهر سه شنبه در جریان بازدید استاندار مرکزی از شرکت هپکو، تولیدکننده ماشین آلات سنگین راه سازی با اشاره به سوابق این شرکت اظهار داشت: شرکت هپکو همانند بسیاری از واحدهای صنعتی استان مرکزی در حال حاضر با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش دست به گریبان است و سیستم بانکی استان باید از تولیدکنندگان حمایت کند.

وی گفت: طی سال های ۸۶ تا ۸۸، شرکت هپکو شرایط خوبی داشت و در سال حدود ۱۴۰۰دستگاه انواع ماشین آلات راه سازی در این شرکت ساخته می شد اما این رقم در سال های اخیر به خاطر مشکلات و معضلات پیش آمده در صنعت و تولید، به ۷۰۰ تا ۹۰۰ دستگاه تقلیل پیدا کرده و شرکت در یک رکود سنگین قرار گرفته است.

از سال ۸۹ به بعد هیچ سیستم بانکی در استان به هپکو تسهیلات ارائه نکرد

سعیدی بیان داشت: وضعیت درخواست برای تولید ماشین آلات از سال ۸۷ تا ۸۹، ۸۷ درصد کاهش پیدا کرد و در سال ۹۲ تولید به حداقل رسید و شرکت هپکو در این سال ها از لحاظ اقتصادی در بدترین شرایط قرار گرفت و شرکای خارجی قطع رابطه کردند و از سال ۸۹ به بعد هیچ سیستم بانکی به این شرکت خدمات و تسهیلات ارائه نکرد.

وی اظهار داشت: به دنبال رکود، کاهش تمدید اعتبارات عمرانی دولت و بخش عمومی و کوچک شدن اندازه بازار و کاهش تقاضا، ضربه سنگین به تولید این شرکت زده شد و تولید این شرکت در حوزه ساخت گریدر، غلتک، لودر، بیل مکانیکی و ماشین آلات خدمات شهری دچار رکود شد/

مدیرعامل شرکت هپکو اظهار داشت: این اتفاقات در حالی رخ داد که تا پیش از آن، حدود ۶۰ درصد تراکتورهای سنگین کشور توسط این شرکت تولید و عرضه می شد.

سعیدی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت های ایجاد شده در بازارهای خدمات شهری و راهداری گفت: انعقاد قرارداد تامین ماشین آلات عمرانی با سازمان شهرداری ها شامل ۲۰۰ دستگاه لودر و ۲۰۰ دستگاه بکهولودر و بیش از ۵۰ دستگاه گریدر از طریق مناقصه برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت هپکو اراک ادامه روند بهره گیری از فرصت های موجود در حوزه تامین ماشین آلات برای شهرداری ها و سازمان راهداری های کشور، تعامل با وزارت صنعت و وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان ماشین آلات راه سازی کشور، استفاده از امکانات صندوق توسعه ملی برای طرح های توسعه ای و تامین سرمایه در گردش مورد نیاز تولید، تامین ماشین آلات معدنی و کشاورزی و بهره گیری از مزایای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را از راهبردها و فرصت های پیش روی این شرکت برشمرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر از مجموع حدود یک هزار و ۲۶ نفر پرسنل شرکت هپکو اراک بیش از ۳۳۰ نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.