برگزاری همایش تکریم امامزادگان در بقاع متبرکه استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام آیت الله عباسیان، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، بعد از ظهر دیروز در نشست با خبرنگاران در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، با بیان این که روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان یکی از برنامه های مهم اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی محسوب می شود گفت: همایش تکریم امامزادگان همزمان با دهه کرامت در بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار می شود.

تکریم امامزادگان یک وظیفه همگانی برای آحاد مردم

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، با اشاره به این که تکریم امامزادگان تکریم قرآن و کلام خداوند است، اظهار داشت: تکریم امامزادگان به عنوان یک وظیفه همگانی برای آحاد مردم است و همچنین فرصتی برای ابراز محبت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) خواهد بود.

حجت‌الاسلام عباسیان با بیان این که تکریم امامزادگان از گذشته مورد توجه مردم ایران اسلامی بوده است، تصریح کرد: در پنجم ذی القعده ارادتمندان به اهل بیت در امامزادگان ادای دینی به فرزندان اهل بیت را نشان خواهند داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، خاطر نشان کرد: مردم در زندگی خود در کنار امامزادگان به آرامش خاصی می رسند و آحاد مردم در بقاع متبرکه در سراسر کشور به مناجات و راز و نیاز می پردازند.

حجت‌الاسلام عباسیان بیان داشت: امام زادگان در شاخصه‌های فرهنگی از جایگاه خاصی برخوردار هستند و همچنین ارتباط مداوم و مؤثر با امامزادگان باعث گسترش سطح فرهنگ پسندیده در جامعه می شود.

الگوگیری از سبک زندگی اسلامی تقویت ایمان را به همراه دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، با بیان این که دهه کرامت فرصت ارزشمندی در راستای ترویج و توسعه فرهنگ زیارت و عرض ارادت به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) است، اظهار داشت: الگوگیری از سبک زندگی اسلامی تقویت ایمان را برای انسان به همراه دارد.

حجت‌الاسلام عباسیان با بیان این که امامزادگان محل یادآوری خداوند متعال است، خاطر نشان کرد: امامزادگان مظهر توحید و نماد وحدت در جامعه هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در ادامه عنوان کرد: همایش تکریم از امامزادگان در استان مرکزی در هر شهرستان به صورت مجزا با محوریت بقاع متبرکه شاخص با اجرای برنامه‌های متنوع از قبیل گلباران ضریح امامزادگان، سخنرانی، غبارروبی، جشن، محافل انس با قرآن، تجلیل از خادمین و اعضای هیئت امنای بقاع متبرکه، مدیحه سرائی برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.