ممنوعیت انتشار تبلیغات بدون مجوز پیش فروش ساختمان در رسانه ها

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار پانا، حجت الاسلام احمد چراغی در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی ساوه در سال ۹۴ که درمحل شهرداری برگزار شد، افزود: این جلسه با هدف پیگیری مصوبات جلسه ۲۰ اردیبهشت ماه این شورا و بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی مشمول قانون پیش فروش ساختمان برگزار شد.

وی ادامه داد: کمیته فنی این شورا با محوریت شهرداری در تاریخ ۸ تیر ماه برگزار و چهار مصوبه داشت که در آن تکلیف نحوه اجرای ماده ۲۲ قانون پیش فروش ساختمان برای ادارات ذیربط اعم از شهرداری، نظام مهندسی، اداره راه و شهرسازی، اداره ثبت اسناد و املاک، اتحادیه مشاوران املاک و … کلاملا روشن و لازم اجرا شده است.

رییس دادگستری ساوه ابراز داشت: جلسه امروز نیز با هدف ایجاد وحدت رویه و قاطعیت در اجرای قانون پیش فروش ساختمان بوده که عملا تخطی از آن جرم محسوب شده و از طریق دستگاه قضایی و اداره راه و شهرسازی قابل پیگیری می باشد.

به گفته حجت الاسلام چراغی تمامی آگهی های پیش فروش در جراید، روزنامه، سایت ها و نشریات محلی صرفا باید با مجوز اداره راه و شهرسازی انجام شود و مشاوران املاک حق تنظیم قولنامه به سبک پیش فروش ساختمان همانند گذشته را ندارند و بر اساس قانون منع شده اند.

وی اضافه کرد: باید هر گونه پیش فروش ساختمان پس از تهیه مدارک و مستندات لازم نظیر پروانه ساختمانی، شناسنامه فنی و ملکی ساختمان و … در محل دفاتر اسناد رسمی نتطیم شود.

رئیس دادگستری ساوه اظهار داشت: هم اینک بخشی از دعاوی حقوقی مربوط به اختلاف، پیرامون پیش‌ فروش ساختمان است که در بنگاه‌های معاملات ملکی نیز منعقد شده است و عزم دستگاه قضایی برای جلوگیری از ورود چنین پرونده‌هایی به دادگستری جدی می باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.