اظهارات معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در جمع خبرنگاران

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار مهر، رحمت الله کرمی عصر پنجشنبه در دیدار با چند تن از خبرنگاران استان مرکزی اظهار داشت: وجود یک خانه مطبوعات منسجم و پیگیر می تواند بخش عمده ای از مطالبات خبرنگاران استان را محقق سازد که در حال حاضر به علت عدم تشکیل خانه مطبوعات خبرنگاران استان از این حقوق محروم شده اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد انحلال با عدم انحلال خانه مطبوعات استان اظهار داشت: به دلیل مشکلاتی که در تشکیل خانه مطبوعات قبلی رخ داد، باید انتخابات جدیدی برای تعیین هیات مدیره خانه مطبوعات استان برگزار شود و این کار نیاز به پیگیری و زمینه سازی دارد تا بتوانیم خبرنگاران استان را مجددا به پای صندوق رای برای تشکیل خانه مطبوعات بیاوریم، اما با وجود انحلال انتخابات قبل، از تجربیات افرادی که انتخاب شدند نیز استفاده خواهیم کرد.

کرمی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در زمینه فعالیت سایت های خبری غیررسمی در استان و روی آوردن بسیاری از افراد برای گرفته مجوز سایت های خبری با انگیزه های مختلف تبلیغاتی و… به عنوان آفت کار خبرگزاری های رسمی استان، عنوان کرد: در این زمینه تلاش می شود درخواست های اخذ مجوز برای سایت خبری بیشتر بررسی شود و در زمینه سایت های غیررسمی نیز اگر موردی گزارش شود که یک سایت بدون مجوز اقدام به وارد شدن در حوزه خبری کرده بررسی و پیگیری خواهد شد.

وضعیت توزیع آگهی ها بین نشریات را ساماندهی خواهیم کرد

معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان مرکزی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه طی سال گذشته توزیع آگهی ها در سطح استان بسیار ناعادلانه بوده و سهم برخی از نشریات از ۴۷۵ میلیون تومان آگهی های دولتی، فقط ۲۰۰ هزار تومان بوده در حالی که یک نشریه به تنهایی بیش از ۹۷میلیون تومان آگهی داشته گفت: سعی داریم سیستمی برقرار کنیم تا نشریات استان با وجود هزینه های سنگین چاپ و… متحمل ضرر نشوند و توزین مناسبی در بحث آگهی های دولتی برقرار شود.

کرمی در پاسخ به خبرنگار دیگری در مورد اینکه برخی ادارات و سازمان ها در فاکتورهای آگهی که از سوی مطبوعات به آنها ارائه می شود دست برده و با وجود توافق قبلی برای یک آگهی، مبلغ دلخواه خود را که گاهی اوقات یک سوم مبلغ آگهی است را پرداخت می کنند اظهار داشت: این مسائل از طریق ارشاد استان پیگیری شود و در صورت ارائه گزارش حتما پیگیری خواهد شد تا حقوق خبرنگاران استان اینگونه تضییع نشود.

وی در زمینه نشریاتی که به صورت بدون مجوز اقدام به درج آگهی و توزیع آگهی نامه می کنند تصریح کرد: طی ماه گذشته دو آگهی نامه بدون مجوز در سطح استان تحت پیگرد قرار گرفته و از ادامه فعالیتشان جلوگیری شده است.

امکان انجام طرح مسکن خبرنگاران استان مجددا بررسی می شود

معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان مرکزی در پاسخ به سوال دیگری در زمینه مسکن خبرنگاران تصریح کرد: درصدد هستیم که مسکن خبرنگاران مجددا با استاندار و مسئولین ارشد استانی طرح موضوع شود و در صورتی که حمایت های لازم صورت گیرد، در این زمینه اقدام خواهد شد.

کرمی افزود: در تمامی استان های کشور، خانه مطبوعات پیگیر مساله مسکن خبرنگاران است، اما با وجود عدم تشکیل خانه مطبوعات در استان، اداره کل ارشاد در حال رایزنی برای این موضوع است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان مرکزی گفت: عدم وجود چشم انداز خبری یکی از مهمترین آفت های کار خبری در استان مرکزی است و رفع این کمبود، نیاز به کارشناسی و آسیب شناسی از سوی بزرگان حوزه خبری استان دارد.

کرمی روی آوردن اکثر سازمان ها و انتشار نشریات مختلف و اخذ مجوز برای این نشریات را نیز یکی از مهمترین مسائلی دانست که حوزه خبری استان و مطبوعات را از لحاظ انتشار  آگهی، گزارش آگهی و موارد دیگر تحت الشعاع خود قرار داده است.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از چالش های حوزه مطبوعاتی و خبر رسانی در استان عدم توجه مسئولین و جامعه به ارزش های حوزه خبرنگاری و اطلاع رسانی است.

کرمی تصریح کرد: با وجود عدم تشکیل خانه مطبوعات در استان، ما به دنبال برقراری یک ارتباط منطقی بین حوزه خبری استان و اداره کل ارشاد هستیم و البته خبرنگاران استان نیز باید به طور منسجم پیگیر تحقق مطالبات خود باشند.

بودجه فرهنگی اداره ارشاد پاسخگوی بسیاری از انتظارات نیست

معاون فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد استان مرکزی گفت: بودجه فرهنگی اداره کل ارشاد استان با بودجه برخی دیگر از نهادهای فرهنگی قابل مقایسه نیست و در حال حاضر بودجه فرهنگی اداره ارشاد پاسخگوی بسیاری از انتظارات جامعه فرهنگی استان نیست.

کرمی بیان داشت: برخی دستگاه ها در هنگام تخصیص بودجه فرهنگی، خود را سهیم می دانند اما در زمان پاسخگویی، اداره ارشاد را متولی فرهنگی می نامند و از پاسخگویی در زمینه عملکردشان در حوزه فرهنگی شانه خالی می کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد امکان اجرای طرح نیم بهای اشتراک مطبوعات به عنوان مساعدت با مطبوعات استان گفت: طرح نیم بهای اشتراک مطبوعات که در واقع در راستای افزایش مطالعه مطبوعات در جامعه و کمک به مطبوعات برقرار شده، تاکنون در استان اجرایی نشده و باید امکان اجرای آن در اداره ارشاد استان بررسی شود که این مساله را نیز در دستور بررسی قرار خواهیم داد.

ممکن است بپسندید...

۲ دیدگاه

  1. رئیسی گفت:

    مدیر کلی ارشاد بدجوری بعضی ها رو به هوس انداخته

  2. رئیسی گفت:

    واقعا از این آقا باید پرسید الان که موقع رفتن مدیرکل ارشاد شده یادش افتاده که حق خبرنگاران ضایع شده یا قبلا هم یادش بوده ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.