انتقاد معاون استاندار مرکزی از المان میدان شهدای اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی بعد از ظهر دیروز در اختتامیه فراخوان طراحی پنج میدان شهر اراک، اظهار داشت: نماد میدان شهدای اراک باید تمام داشته‌های فرهنگی و تاریخی شهر را متبلور کند، اما متأسفانه المان فعلی این خصوصیت را ندارد.

وی با بیان اینکه در برخی از رسانه‌ها این نماد به عنوان معرف شهر اراک نمایش داده می‌شود، اظهار داشت: این در حالی است که اراک زیبایی‌ها و نمادهای تاریخی و فرهنگی زیادی از جمله بازار تاریخی را دارد.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری مرکزی افزود: بازار تاریخی اراک زیباترین بازار کشور است و تمام شاخص‌ها و زیبایی‌هایی که در بازارهای تاریخی کشور وجود دارد در بازار اراک به صورت یکجا دیده می‌شود و به عنوان یک بازار منحصر به فرد معرف مناسبی برای اراک است.

زندیه‌وکیلی اظهار امیدواری کرد سازمان زیباسازی شهرداری اراک فراخوان طراحی این میدان را در اولویت قرار دهد و برای این میدان به عنوان نماد شهر اراک و رشادت‌های شهدا طرحی متناسب برنامه‌ریزی کند.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری مرکزی یادآور شد: نماد قبلی این میدان مفاهیمی از آنچه که در انقلاب بر شهر اراک گذشته بود را در برداشت و به نوعی از زیبایی‌های بصری بهتری برخوردار بود.

* طرح‌هایی قابل اجرا انتخاب شوند

زندیه‌وکیلی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه مدیریت شهری رویکرد جدید خود را در سطح استان زیباسازی قرار داده است، ابراز امیدواری کرد که این رویکرد زمینه‌ساز تغییرات مثبت برای شهر اراک باشد.

وی برگزاری فراخوان طراحی پنج میدان را اقدامی پسندیده شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: در انتخاب آثار باید به این نکته توجه کرد که طرح‌هایی انتخاب و برگزیده شوند که قابلیت اجرایی داشته باشند.

معاون امور هماهنگی و عمرانی استانداری مرکزی در ادامه با بیان اینکه از نگاه حقوق شهروندی مردم حق دارند منظر زیبا از شهر را شاهد باشند، گفت: اجبار مردم به دیدن نماد‌های نازیبا در شهر تجاوز به حقوق شهروندی است.

زندیه‌وکیلی تاکید کرد: با توجه به اینکه در کشور ما پتانسیل مناسبی از نخبگان و کارشناسان و صاحبان فکر وجود دارد نباید در شهرسازی و زیباسازی منظر شهر اقدامی نامناسب صورت گیرد.

 

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. اراکی گفت:

    نفرین برکسانی که آن روز (روز نصب المان)سکوت کردند…نفرین برمن که بچه بودم و نمیفهمیدم…نفرین برخواب نفرین برغفلت…نفرین برترس…امامردم اراک دیگریادگرفته اندکه بااین مسیولان نباید ترسید بلکه باید باایشان جنگید…چاره ای نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.