امام جمعه شازند: صنایع غیرفعال در شازند احیاء شود

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ایجاد اشتغال در شازند اظهار داشت: بیکاری جوانان آسیب پذیری آنان را افزایش می‌دهد و معضلات اجتماعی را در پی دارد و همه مسئولان باید در ارتباط با این موضوع تلاش کنند.

وی افزود: باید برای اشتغال همه مسئولان بستر سازی کنند و به آموزش‌های فنی و حرفه ای و فناوری توجه شود و در حالی که شازند با داشتن ظرفیت‌های کشاورزی،و فعالیت‌های عظیم نفت و گاز مانند پتروشیمی و پالایشگاه، با مشکل بیکاری روبرو است، نباید از نیروی کار خارج از استان استفاده کرد و متاسفانه شازند با داشتن زمینه‌های ایجاد اشتغال فراوان شاهد وجود نیروی کار غیر بومی است.

امام جمعه شازند تصریح کرد: در راستای ایجاد اشتغال مسئولان با برنامه‌ریزی کامل اقدام به بازگشایی صنایع غیر فعال و رونق صنایع نیمه فعال کنند تا برای تعدادی از جوانان کار فراهم شود.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به اقتصاد مقاومتی که از مهم ترین و اصلی ترین فرمایشات مقام معظم رهبری است، باید تمامی مسئولان از کمک به این مهم دریغ نکنند  و در راستای تحقق رفع کامل بیکاری در شازند نهایت سعی را بکنند.

وی افزود: رضایت خدا یکی از راه‌های رسیدن به لقاء الله است و این رضایت زمانی ایجاد می‌شود که از نعمتی که خدا در اختیار قرار داده یعنی وجود مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان پیروی کنیم.

امام جمعه شازند تصریح کرد: جوانان و نوجوانان ما باید به مهارت های فنی و نوآوری مسلط باشند و این مهم قدم گذاشتن در عرصه بازار‌های ملی را نتیجه می‌دهد، این موضوع نقش مهم آموزشگاه‌ها و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را می‌رساند و این مراکز باید در راستای آموزش درست و کارآمد و مهارت یابی تلاش مثمرثمری انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به سالروز شهادت سرلشکر عباس بابایی گفت: همه ما بویژه جوانان باید ادامه دهنده راه شهیدان باشیم این شهیدان سرمایه‌های انقلاب محسوب می‌شوند، شهید بابایی انسانی مؤمن و با تقوا، وسربازی عاشق و فداکار، فروتن  بود ولی در مقابل عمل ناشایست تندخو بودند، وی در زمینه رزم و پرواز، نیرویی متخصص و ماهری بود و بیشترین ساعات پرواز را داشته است و مصالح اسلام و انقلاب را بالاتر از مصالح خود و زندگیش محسوب می‌کرد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.