افزایش فضاهای فرهنگی در مناطق حاشیه‌ای کلانشهر اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، حسن بختیاری پیش از ظهر امروز در در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی اراک، با اشاره به اهمیت توسعه‌ فضاهای فرهنگی در اراک اظهار داشت: مطالعه و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در بین تمامی اقشار بسیار مهم و ضروری بوده و این مهم باید در مناطق حاشیه‌ای مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: مشکلات زیادی در بخش کتابخانه‌ها وجود دارد که با پرداخت اعتبارات لازم که سالانه در حدود ۱۰ میلیارد ریال است، ۶۰ تا ۷۰ درصد مسائل این بخش را حل می‌‌شود و شهرداری‌ها نیز باید سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها را پرداخت کنند.

فرماندار اراک تصریح کرد: کتابخانه‌ها باید در راستای جذب افراد به منظور توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی گام بردارند و این مهم در صورتی محقق می‌شود که سهم نیم درصدی کتابخانه‌ها محقق شود که تاکنون در این راستا اقدامات خوبی انجام نشده و مسئولان باید با جدیت این مهم را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اهمیت حقوق شهروندان در استفاده از کتابخانه‌هخای مناسب گفت: کتابخانه‌ها باید به بهترین شکل در راستای ارائه امکانات و خدمات به شهروندان گام بردارند و در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه گام بردارند.

وی افزود: شهرداری باید در زمینه فرهنگ و گسترش فعالیت‌های فرهنگی بیشتر تلاش کنند و با یک مطالعه قوی و بررسی مناسب مشکلات این بخش را مرتفع کند که در این راستا تعامل شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری نقش بسیار مهمی دارد.

فرماندار اراک تصریح کرد: گسترش کتابخانه‌ به‌ویژه درمناطق پرجمعیت و شهرک‌های حاشیه‌ای توسط شهرداری باید در اولویت قرار گیرد زیرا تحقق این مهم می‌تواند در راستای کاهش آسیب‌های بسیار تاثیرگذار باشد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.