برگزاری عملیات تمرینی اطفاء حریق مشترک منابع طبیعی و محیط زیست استان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مهدی زندیه‌وکیلی ظهر امروز در آیین عملیات تمرینی اطفاء حریق مشترک منابع طبیعی و محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: از جمله ابزارهایی که موجب رسیدن جوامع به توسعه می‌شوند، محیط زیست و منابع پایه هستند که حفظ و نگهداری از آنها امری واجب و ضروری است.

وی تصریح کرد: تخریب زیستی به بهانه توسعه، حرکت به سوی نابودی و خسران است و نباید اجازه داد بی‌برنامگی در اجرای طرح‌های عمرانی منجر به تخریب محیط زیست شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه مسایل زیست محیطی از اولویت‌های مهم دولت است، بیان داشت: حفظ و نگهداری از محیط زیست، منابع طبیعی و گسترش فضای سبز نیازمند مشارکت مردمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

زندیه‌وکیلی پیاده کردن الگوهای کشت کم آب‌بر در منطقه کم آب و نیمه خشک نظیر استان مرکزی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر عنوان و اظهار کرد: استفاده از گونه‌های مقاوم و بهره‌گیری از توان مردمی در نگهداری و توسعه عرصه‌ها از مسائلی است که باید به آن بیشتر توجه شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی نیز گفت: هم‌اینک چهار میلیارد هکتار جنگل در ۲۲۹ کشور جهان وجود دارد که سرانه جنگل بر اساس جمعیت دنیا ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع است.

یوسف یوسفی با اشاره به اینکه دو سوم جنگل‌های جهان در هفت یا هشت کشور جهان قرار گرفته است، بیان کرد: ۸۴ درصد از میزان کل جنگل‌های دنیا دارای مالکیت دولتی است و ۱۶ درصد نیز مالکیت خصوصی دارند.

وی بیان داشت: هم‌اکنون سرانه جنگل در ایران یک هزار و ۶۰۰ متر و در استان مرکزی ۱۱۰ متر مربع است.

حسین‌علی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل محیط زیست استان مرکزی نیز عدم تعادل در چرای دام و مراتع و آتش‌سوزی را از مهم‌ترین عوامل نابودی جنگل‌ها و مراتع در ایران دانست.

پاکسازی جنگل‌ها و مراتع شهرستان اراک توسط محیط بانان و مامورهای یگان حفاظت منابع طبیعی و اقشار مختلف مردم از برنامه‌های این مراسم بود.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.