رونمایی از طرح آموزش به شرط اشتغال در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در این طرح نیاز سنجی نیروی انسانی مورد نظر از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی انجام شده و مهارت آموزی هدفمند در زنجیره کارآفرینی استان دنبال می شود.

سیدبهرام نجفی زاده افزود: با اجرای این طرح فرصت شغلی یکسانی برای مهارت آموزان فراهم می شود تا با شرکت در دوره های آموزشی و کسب مهارت در صنایع استان به کار گیری شوند.

وی توضیح داد: از این پس صنایع و واحدهای تولیدی استان تعداد و تخصص مهارتی مورد نیاز را به اداره کل فنی و حرفه ای اعلام می کنند و پس از برگزاری دوره های آموزشی در پایان دوره، مهارت آموزانی که حایز شرایط اشتغال شده اند برای فعالیت در واحدهای صنعتی معرفی می شوند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: این استان به عنوان قطب چهارم صنعت کشور دارای ظرفیت بالایی در جذب مهارت آموزان است و با توجه به تقاضاهای متعدد مدیران صنعتی مبنی برمعرفی افراد آموزش دیده ماهر، ایجاد بانک اطلاعاتی و نظام رصد اشتغال مهارت آموزان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: با این اقدام فرصتی برای افراد جویای کار فراهم شده تا با فراگیری آموزش فنی وحرفه ای در چرخه کاریابی تخصصی به صورت هدفمند قرار بگیرند.

نجفی زاده افزود: سامانه معرفی نیروی کار آموزش دیده و ماهر به واحدهای صنعتی استان مرکزی نیز در هفته مهارت رونمایی شد.

وی توضیح داد: مدیران و صاحبان صنایع استان می توانند برای تامین نیروی انسانی ماهر به سامانه اداره کل فنی و حرفه ای استان مرکزی مراجعه کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی، هدف از برپایی این نمایشگاه را ایجاد اشتغال، کاهش آسیب های اجتماعی بعد از فراگیری دوره های آموزش فنی وحرفه ای و معرفی بیش از ۶۰ حرفه به علاقه مندان عنوان کرد.

سید بهرام نجفی زاده افزود: این نمایشگاه با ۶۷ غرفه در یک هزارو ۷۰۰ مترمربع در محل نمایشگاه های بین المللی استان برپا شده و تا نهم مرداد ماه برای بازدید عموم دایر است.

وی توضیح داد: ۲۰مرکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای و دستگاه های وابسته به مهارت آفرینی در برپا این نمایشگاه مشارکت دارند.

نجفی زاده گفت: در این غرفه ها توانمندی های آموزشی، حرفه های مختلف در حوزه فنی و حرفه ای، آثار، نتایج و پیامدهای آموزشی، آمار فراگیران در رشته های گوناگون و تسهیلات کاریابی کارآموزان ارایه شده است.

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی هم اینک با بیش از ۲۷۰ آموزشگاه آزاد و ۲۰ مرکز دولتی کار آموزش مهارت های مختلف را در این استان برعهده دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.