توسعه و آبادی کلانشهر اراک در گرو همکاری و تعامل همه مسئولان است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمد شریفی ظهر امروز در دیدار با استاندار مرکزی توسعه و آبادی کلانشهر اراک را در گرو همکاری و تعامل همه مسئولان دانست و اظهار داشت: تصمیم‌سازی و نظارت بر مسائل شهری مهم‌ترین وظایف شورای شهر اراک است که رویکرد اعضای دوره چهارم شورا بر تحقق این دو مهم بوده است و در همین راستا نیز تاکنون تلاش شده تا جایگاه شورا در تجلی این دو وظیفه اصلی تدوین شود.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته رویکرد دور چهارم شورا بر همکاری و همگرایی بنا شده و امید می‌رود با مشارکت مسئولان و مردم این روند ادامه یابد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: انتظار می‌رود تمامی مسئولان در توسعه شهر با این نهاد که نقش تأثیرگذاری بر مسائل شهری دارد، همکاری کنند.

وی اجرایی نشدن قانون کاهش آلودگی هوای اراک و عدم تخصیص اعتبارات این قانون برای اجرای تقاطع‌ها را از جمله مشکلات شهر عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات شهر اراک به عنوان یک شهر صنعتی فضای سبز است که با وجود ایجاد ۳۰۰ هکتار فضای سبز در سال گذشته میزان فضای سبز ایجاد شده کافی نیست این در حالی است که ۸۰۰ هکتار از فضای سبز باغات کرهرود و سنجان به دلیل مشکل تأمین آب در حال نابود شدن است.

شریفی در ادامه با گلایه از تقسیم ناعادلانه میزان سهم عوارض آلایندگی به شهر اراک تصریح کرد: بر اساس پژوهش انجام شده تقسیم‌بندی فعلی عوارض آلایندگی استان غیر کارشناسی است و سهم اراک از عوارض آلایندگی ۷۸ درصد است که با پیگیری حق مردم و اجرای آن بسیاری از مشکلات این کلان شهر رفع می‌شود.

وی همچنین خواستار تعیین تکلیف وضعیت زمین‌های منطقه ولی‌آباد و صالح‌آباد و زمین‌های سکونت‌گاه‌های غیر رسمی کوی امام علی(ع)، کوی سجادیه، شهرک ولی عصر(عج) شد و بیان داشت: با توجه به ضرورت بازسازی بافت فرسوده این مناطق تصمیم‌گیری در این مهم اهمیت ویژه‌ای دارد.

رئیس شورای شهر اراک همچنین خواستار پیگیری و حمایت در تسریع تحویل زمین برای احداث شهرک مشاغل آلاینده توسط راه و شهرسازی شد و اظهار کرد: احداث تقاطع ورودی سنجان نیز از مشکلاتی است که از چندین سال پیش باقی مانده و نیازمند حمایت و تعامل راه و شهرسازی و شهرداری و شورا است.

شریفی خواستار برگزاری نشست‌های تخصصی و مستمر با سازمان‌های ذی‌ربط با مدیریت شهری با نظارت استانداری مرکزی شد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری اراک نیز در ادامه با بیان اینکه در اجرای طرح قانون کاهش آلودگی هوای اراک دولت به تعهدات خود عمل نکرده است، گفت: شهرداری نسبت به بقیه دستگاه‌ها در اجرای تعهدات خود جلوتر بوده است.

اسماعیل تاج‌آباد بیان داشت: شهر اراک در حال حاضر چوب آلودگی را می‌خورد و برای رفع آلودگی آنچنان که باید کار نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه پساب تصفیه‌خانه فاضلاب اراک برای کشاورزان فراهان اختصاص یافته و این امر در صورتی است که هزار و ۳۶۰ هکتار فضای سبز اراک به دلیل بی‌آبی در حال نابودی است خواستار تجدید نظر در تقسیم این پساب که حق مردم اراک است، شد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.