جذب سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومانی در پروژه مشارکتی شهرداری اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، عصر دیروز اعضای شورای این شهر در جلسه‌ای طرح سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و احداث بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ واحد پارکینگ طبقاتی و مجتمع تجاری، خدماتی و تفریحی در محل قدیمی هنرستان در انتهای خیابان محسنی اراک را با ۱۲۴ هزار و ۶۱۰ متر مربع زیربنا و سرمایه‌گذاری شرکت انرژی صنعت خاورمیانه تصویب کردند.

مشاور عالی شهردار و دبیر شورای سرمایه‌گذاری شهرداری اراک اظهار کرد: این پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد تومان در دو قطعه زمین شرقی به مساحت ۱۰ هزار و ۵۴۴ و پلاک غربی هنرستان به مساحت ۹ هزار و ۶۵۴ متر مربع احداث می‌شود.

غلامرضا نوری افزود: در پلاک غربی با مشارکت سرمایه‌گذار توقفگاه اتوبوس و تاکسی، پارکینگ، سالن‌های ورزشی، سرویس‌های بهداشتی و فضای سبز و در پلاک شرقی نیز علاوه بر سه طبقه واحد تجاری، شهربازی، سینما، رستوران و تالار پذیرایی و واحدهای خدماتی و همچنین بر روی بام نیز یک رستوران باغ ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح پیش‌بینی شده مقرر است دو مجموعه غربی و شرقی که به واسطه خیابان از هم جدا شده‌اند، توسط یک زیر گذر متصل شوند، بیان کرد: در این زیر گذر نیز واحدهای تجاری به‌منظور تامین امنیت برای عبور مردم پیش‌بینی شده است.

مشاور عالی شهردار اراک سهم شهرداری را در این مشارکت بیش از ۲۳۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد و افزود: سهم شهرداری در این پروژه مشارکتی ۵۴ درصد و سهم طرف مشارکت ۴۶ درصد در نظر گرفته شده است.

نوری خاطرنشان کرد: سهم شهرداری از واحدهای تجاری یک هزار و ۹۵۰ متر مربع و سهم سرمایه‌گذار ۱۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع است و احداث واحدهای تجاری اعم از رستوران و تالار و سالن آمفی تئاتر نیز جزو سهم سرمایه‌گذار محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدت اجرای این پروژه ۳۰ ماه پیش‌بینی شده است، ادامه داد: مقرر است روزشمار بر روی این پروژه به عنوان نخستین پروژه روزشمار شهرداری نصب شود تا روند اجرای آن بر اساس روز شمار انجام شود.

عضو شورای شهر اراک نیز در ادامه با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن مسائل ترافیکی منطقه گفت: اجرای همزمان پروژه با رفع مسائل ترافیکی اعم از تملک و تعریض خیابان ادبجو و احداث تقاطع غیر هم‌سطح از موارد حائز اهمیت در اجرای این پروژه است.

مسعود آبایی اظهار داشت: اجرای این پروژه در منطقه شمالی و بافت قدیمی شهر باعث توسعه این منطقه می‌شود که در مبحث توسعه این بافت باید همزمان با اجرای طرح شهرداری نیز تدابیر لازم برای معابر، راه‌های دسترسی و انتقال خطوط به این مسیر را پیش‌بینی کند.

وی با اشاره به قدیمی بودن بافت و لزوم تعریض خیابان‌های منطقه افزود: معابر منطقه برای اجرای پروژه‌ای با این حجم دیده نشده‌اند.

به گزارش فارس، تاکید بر ارائه برنامه زمان‌بندی پروژه‌های عمرانی شهرداری مطابق با بودجه تصویبی و اصلاحاتی در ساعات برگزاری کمیسیون‌ها و کارگروه‌های شورا و اجرای رای‌گیری با سیستم الکترونیکی از مصوبات این هفته شورای کلان‌شهر اراک بود.

 

ممکن است بپسندید...

۱ دیدگاه

  1. اراکی گفت:

    امیدواریم این طرح تاریخی و تاریخسازباقدرت و شجاعت آغاز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.